728 x 90

پرچم برافراشته قیام در عراق

بصره - تظاهرات علیه جنایات ایادی مقتدی صدر: «امروز روزی است که باید صداها اوج بگیرند و پرچم‌ها برافراشته شوند».

این صدای جوانان شورشی در بصره است که علیه حاکمان فاسد و جنایتکاران وابسته به رژیم آخوندی قیام کرده‌اند.

قیام‌کنندگان در شهرهای بغداد، بصره، کربلا، نجف، بابل، سماوه، دیوانیه و بابل با برگزاری تظاهرات، ضمن افشا و محکوم کردن جنایات مزدوران دست‌نشانده خامنه‌ای بر استمرار قیامها تا برکناری نظام فاسد و مزدوران رژیم آخوندی تأکید کردند.

در بغداد قیام‌کنندگان ضمن شعار علیه مقتدی صدر و هادی عامری خواستار ریشه‌کنی همه احزاب فاسد و جنایتکاران وابسته به رژیم ایران شدند.

به‌دنبال پایداری و مقاومت گسترده جوانان، روز شنبه ۱۹بهمن نیروهای مقتدی صدر از میدان تحریر و مطعم الترکی خارج شدند.

در کربلا که زمانی محل نفوذ دژخیم جنایتکار قاسم سلیمانی بود مردم یک‌پارچه علیه دخالت‌های رژیم آخوندی شعار می‌دادند.

کمیته برگزاری انقلاب اکتبر در عراق از آنتونیو گوترز خواستار دخالت فوری برای متوقف کردن قتل‌عامها در بغداد و شهرهای دیگر شد.

در بخشهایی از این نامه آمده است: «تظاهرکنندگان در بغداد و شهرهای دیگر در معرض قتل‌عام هستند، در حال حاضر استفاده از سلاح بر علیه تظاهرکنندگان سیاست ثابت نیروهای حکومتی و شبه‌نظامیان مسلحِ وفادار به رژیم ایران شده است».

کمیته برگزاری انقلاب اکتبر تعداد قربانیان تظاهرات را از شروع تظاهرات در ابتدای اکتبر ۲۰۱۹، ۸۰۰کشته، بیش از ۲۵۰۰۰مجروح و صدها مورد آدم‌ربایی ذکر کرده و خواستار مقابله با نقض حقوق‌بشر در عراق و حفاظت از جان تظاهرکنندگان گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc8628bd-8b8b-4a5d-9886-520231a3dc0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات