728 x 90

ند پرایس: هیچ اختلاف‌نظری بین آمریکا و اروپایی‌ها در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی وجود ندارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس؛ سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا؛ روز چهارشنبه ۲۸دی در سخنانی با اعلام همکاری آمریکا و اروپا برای مقابله با تهدیدهای سپاه پاسداران گفت: «هیچ صادر کننده تروریسمی شرورتر از ایران در عرصه بین‌المللی وجود ندارد. هیچ اختلاف‌نظری بین ایالات متحده و متحدان اروپایی ما در این مورد وجود ندارد».
پرایس در سخنان خود با اشاره به تصویب طرح پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اضافه کرد: «این اقدامات در اتحادیه اروپا نشانه به‌رسمیت شناختن ایران به‌عنوان حامی اصلی تروریسم در جهان است. آمریکا، اروپا و کشورهای سراسر جهان شاهد بوده‌اند که سپاه پاسداران به‌وضوح تمایل نفرت‌انگیز خود را برای گرفتن جان انسانهای بی‌گناه در عملیات‌هایش نشان داده است».
طرح قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی در حالی در پارلمان اروپا به تصویب رسید که نخستین بار آمریکا در فروردین ۹۸ و در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به این لیست‌گذاری اقدام کرده بود.

 

ظهر روز چهارشنبه ۱۸ژانویه پارلمان اروپا به پیشنهاد خانم آنا فوتیگا وزیر خارجه سابق لهستان و از اعضای ارشد گروه دوستان ایران آزاد به ماده‌ای رأی داد

که سرکوب وحشیانه تظاهرات توسط سپاه پاسداران را محکوم می‌کند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌خاطر فعالیت‌های تروریستی آن، سرکوب تظاهر کنندگان و تأمین پهپادهای روسیه (برای اوکراین) فرامی‌خواند. این رأی‌گیری در جلسهٔ عمومی با حضور ۶۳۸ عضو پارلمان انجام شد. ۵۹۸نفر رأی مثبت، ۹نفر رأی منفی و ۳۱نفر رأی ممتنع دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f72290a-7985-44dc-a04f-ecdb94cda0c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات