728 x 90

پتک کوبنده تحریم سراسری مردم ایران، اعتراف رسانه‌های رژیم به قرار گرفتن آرای باطله در ردیف اول و دوم در بسیاری از شهرها

فضیحت انتخابات رژیم آخوندی
فضیحت انتخابات رژیم آخوندی

پتک کوبنده تحریم سراسری مردم ایران

اعتراف رسانه‌های رژیم به قرار گرفتن آرای باطله

در ردیف اول و دوم در بسیاری از شهرها

 

صارمی «اصول‌گرا»

در تهران کسانی که در انتخابات شرکت کردند

نصفشان رأی باطله دادند!

 

آسوشیتدپرس روز ۱۲ اسفند پس از اشاره به پایین‌ترین مشارکت مردمی کم‌سابقه در نمایش انتخابات رژیم نوشت: انتخابات روز جمعه اولین انتخابات پس از سرکوب خونین اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بود. اعتراضات ۱۴۰۱ به‌سرعت به فراخوانی برای سرنگونی آخوندهای حاکم بر ایران تبدیل شد.

 

رویترز ۱۲ اسفند: در بحبوحه نارضایتی میزان مشارکت در انتخابات ایران که به‌عنوان آزمونی برای مشروعیت نظام تلقی می‌شود، به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسیده است.
‌خبرگزاری رویترز شنبه ۲فوریه ۲۰۲۳

 

کلر لوپز معاون تحقیق مرکز سیاست امنیتی در آمریکا روز ۱۳ اسفند تأکید کرد: «درصد ناچیز واجدین شرایط شرکت‌کننده در انتخابات ایران نشان‌دهنده طرد کامل رژیم جمهوری اسلامی از سوی مردمی است که اکنون ۴۵سال است تحت استبداد سرکوب شده‌اند؛ مردم ایران از این رژیم به‌ستوه آمده‌اند».

 

در رسانه‌های حکومتی ابعاد جدیدی از مضحکه رقم‌سازیها و حجم کلان آرای باطله در درز کرده که نشان‌دهنده شکست مفتضحانه خامنه‌ای در اثر پتک کوبنده تحریم سراسری است.

فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت مجلس قبلی مجلس ارتجاع گفت: نتایج نشان می‌دهد انتخابات مجلس شکست است، نه پیروزی.
وی در مصاحبه با روزنامه حکومتی ستاره صبح گفت: واقعیت این است که در برخی کلان‌شهرها که آرا چند صد هزار نفری بود و یا تهران که آرای هر نماینده بیشتر از یک میلیون بود اما اکنون مشاهده می‌شود نتیجه انتخابات یک شکست است نه یک پیروزی (روزنامه ستاره صبح رژیم ۱۳ اسفند).

 

سردبیر خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: دستگاه رسانه‌یی و سیاسی کشور در قانع کردن مرددین که حدود سی درصد بودند، ضعیف عمل کرد. مشارکت در این دوره از انتخابات، به نسبت میانگین ادوار پیشین انتخابات مجلس، ۱۸ درصد کمتر بود (خبرگزاری فارس رژیم ۱۳ اسفند).

 

خبرگزاری حکومتی انتخاب نیز نوشت: انتخابات این دوره مجلس را بدون تردید می‌توان کم‌رمق‌ترین انتخابات مجلس در تاریخ جمهوری اسلامی دانست (خبرگزاری انتخاب رژیم ۱۳ اسفند).

 

به‌نوشته رسانه حکومتی بهارنیوز، بر اساس نتایج به دست آمده ۱۵ یا ۱۶ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در تهران در مرحله نخست وارد مجلس می‌شوند. با توجه به این‌که در شهر تهران بالغ بر ۷ میلیون واحد شرایط رای‌دادن بودند نیمی از کاندیداها با حدود ۳ تا ۶ درصد آرای واجدان شرایط در مرحله اول وارد مجلس می‌شوند

یک خبرنگار حکومتی نیز نوشت: آمار نمایندگان این دوره مجلس نشان می‌دهد که بسیاری از آنها ۴ یا ۵ درصد آرای واجدین شرایط رأی دهی را کسب کرده‌اند (تلگرام بهارنیوز رژیم ۱۳ اسفند).

 

آرای باطله در ردیف اول و دوم در بسیاری از شهرها

در تهران کسانی که شرکت کردند نصفشان رأی باطله دادند

روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: نتایج اولیه انتخابات مجلس بر اساس آمارهای رسمی و غیررسمی بیشترین کاهش مشارکت افزایش آرای باطله را نشان می‌دهد. با توجه به نزدیکی تعداد آرای ماخوذه با دوره قبل و کاهش بی‌سابقه رأی نامزد‌ها به نظر می‌رسد بخش بزرگی از آرا باطله بوده باشد. تا حدی که برخی شائبه پیشتاز بودن یا دوم بودن آرای باطله در حوزه انتخابیه تهران را مطرح کرده‌اند (روزنامه اعتماد رژیم ۱۳ اسفند).

 

روزنامه حکومتی شرق نوشت: در برخی حوزه‌ها مانند مرودشت، آرای باطله از آرای نفر اول هم بیشتر بوده و جمع آرای نفر اول و دوم از منتخب قبلی این حوزه که رشیدی‌کوچی بود و برای این انتخابات احراز صلاحیت نشد، کمتر بوده است. بنابراین انتخابات این حوزه به مرحله دوم کشیده شده است (روزنامه شرق رژیم ۱۳ اسفند).

 

رسانه‌ٔ حکومتی بهارنیوز نوشت: خبرنگار خبرگزاری ایلنا که در وزارت کشور مستقر است، روز شنبه نوشت پس از شمارش ۸۰ درصد از صندوق‌های شهر تهران، آرای باطله «بیش از ۳۸۰هزار» بوده است.

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار نزدیک به اصول‌گرایان، گفت: «نتیجه انتخابات مجلس در اکثر شهرها حتی کلان‌شهرها و از جمله تهران عجیب و جالب است. یعنی نفر اول یا دوم، آرای باطله است».

 

رسانه حکومتی بهار نیوز نوشت: در حالی که حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد نزدیک به یک و نیم میلیون جمعیت دارد نماینده اصول‌گرا این شهر با ۵۶۵۲۹رأی وارد مجلس شد. این در حالیست که در این حوزه ۵۴۱۹۵ رأی باطله بوده است که عددی بی‌سابقه می‌باشد!

صارمی فعال اصول‌گرا نیز گفت در تهران کسانی که در انتخابات شرکت کردند، نصفشان رأی باطله دادند!

عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران، نیز گفت: «احتمال کشیدن انتخابات به دور دوم در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس وجود دارد چرا که باید داوطلبان حائز ۲۰ درصد آرا شوند».

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز که با پیروزی رئیسی به پایان رسید، «آرای باطله» در کل کشور بعد از او، مقام دوم را بالاتر از سایر نامزدها کسب کرده بود (بهارنیوز رژیم ۱۲ اسفند).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/998a8a5a-d531-4405-b14c-e8eb3bb02574"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات