728 x 90

پتک کوبنده تحریم سراسری - روزنامه فرهیختگان: انتخابات ۱۱ اسفند پایین‌ترین مشارکت انتخاباتی تاریخ جمهوری اسلامی است

تحریم سراسری انتخابات
تحریم سراسری انتخابات

پتک کوبنده تحریم سراسری و اعترافهای ناگزیر رژیم

روزنامه فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای

انتخابات ۱۱ اسفند پایین‌ترین مشارکت انتخاباتی تاریخ جمهوری اسلامی است

این‌که ۳ انتخابات پیاپی مشارکت زیر ۵۰ درصد باشند

در ایران نخستین معنایش بحران مشروعیت است

 

رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی می‌گویند

آرای باطله در تهران بیش از ۵۰۰ هزار و در واقع نفر دوم است

مشارکت ۴۰ درصدی رأی‌های باطله در تهران

 

روزنامه حکومتی شرق روز ۱۴ اسفند نوشت: مجلس دوازدهم ترکیب عجیبی به خود گرفته. نمایندگانی قرار است برای بیش از ۸۰ میلیون ایرانی تصمیم بگیرند که حتی تعداد آرایشان به ۱۰هزار رأی نرسیده است.

روزنامه سپاه پاسداران (جوان ۱۴ اسفند) اعتراف کرد: «کسانی که به هر دلیل اعم از تبلیغات دشمنان و فتنه‌گریها و حتی اختلافات داخلی در این میدان حاضر نشدند، عدد کمی نیستند و باید به‌طور جدی برای آن چاره‌ای اندیشید»

روزنامه حکومتی هم‌میهن ۱۴ اسفند نوشت: آخرین سخنان مقام رهبری درباره انتخابات واجد نکات مهمی بود. از جمله این‌که: «اگر انتخابات قوی بود، منتخب هم قوی خواهد بود... مجلس قوی می‌تواند کارهای بزرگ انجام بدهد» (اما) مجلس آینده بسیار ضعیف‌تر از مجلس کنونی خواهد بود. آرای نفرات برگزیده از حداقل‌های لازم رأی مردم نیز برخوردار نیستند. برای نمونه در تهران آرای نفر اول حدود ۵درصد واجدین حق رأی است و آرای نفر سی‌ام شاید به یک درصد هم نرسد».

این روزنامه حکومتی افزود: بی‌توجهی به چنین صندوقی به آنجا می‌رسد که کمترین مشارکت‌کنندگان با کمترین درصد آرای تاریخ ۴۵سال گذشته را شاهدیم. در واقع، سالی که نکوست از بهارش پیداست.

روزنامه حکومتی هم‌میهن هم‌چنین با عنوان «سه روز از انتخابات گذشت؛ معمای آرای باطله کی گشوده می‌شود؟» نوشت: در انتخابات ۱۴۰۰، آرای باطله رتبه دوم را به دست آورد. در انتخابات اخیر نیز بحث آرای باطله بار دیگر داغ شده است... این مسأله از آن جهت اهمیت پیدا کرده است که برای به دست آوردن میزان مشارکت حقیقی در انتخابات، باید میزان آرای باطله را از آرای صحیح کم کرد. با توجه به آمار مشارکت، میزان آرای باطله اهمیت بالایی دارد.

یک مهره حکومتی به نام سعید شریعتی اعلام کرد که آرای باطله در شهر تهران با بیش از ۵۰۰هزار رأی دوم شد.

حسین دهباشی از مهره‌های حکومتی نیز نوشت: ائتلاف آرای باطله -بی‌سر و صدا و به تنهایی- همه‌ٔ لیست‌های سیاسی را شکست داد!

قدیانی سرمقاله‌نویس سابق کیهان خامنه‌ای نوشت: نیمی از کاندیداها با حدود ۳ تا ۶ درصد! «میانگین ۴/۵ درصد!» آرای واجدان شرایط در مرحله اول وارد مجلس می‌شوند!

منبع حکومتی بهارنیوز نیز نوشت: یک فعال سیاسی استان فارس هم نوشت: شیراز با یک میلیون و ۳۹۰ هزار واجد شرایط، نفر اول با ۷۸ هزار رأی، به مجلس راه یافته. به عبارتی نزدیک به ۹۵ درصد مردم به نفر اول رأی نداده‌اند! (بهارنیوز رژیم ۱۴ اسفند)

 

روزنامه حکومتی اعتماد ۱۴اسفند نوشت: میزان بسیار پایین آرای صحیح و رأی پایین و چند درصدی نفر اول منتخبان تهران (نسبت به واجدان شرایط) و درصد بالای آرای باطله، پیام‌های عمیقی برای اندیشیدن نهفته است.

اکثریت بسیار بالای مردم تهران از انتخابات کناره گرفته‌اند.

این روزنامه هم‌چنین نوشت: وزارت کشور هم‌چنان از اعلام آمار مشارکت در استان تهران و حوزه انتخابیه تهران، امتناع می‌کند. برخی از مشارکت حدود ۴۰ درصدی رأی باطله‌ها در حوزه انتخابیه تهران خبر می‌دهند.

 

روزنامه فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای ۱۴اسفند نوشت: مشارکت ۴۱درصدی در انتخابات ۱۱ اسفند پایین‌ترین مشارکت انتخاباتی تاریخ جمهوری اسلامی است... این‌که ۳ انتخابات پیاپی مشارکت زیر ۵۰ درصد داشته باشند در هر جای جهان یک معنا می‌دهد اما در ایران نخستین معنایش «بحران مشروعیت» است.

این منبع می‌افزاید: انتخابات ۱۱ اسفند نامطلوب‌ترین انتخابات ممکن در مقابل مشارکت‌کنندگان بالقوه بود... مختصات این انتخابات در ۳ضلع تعریف می‌شد: جامعه در ناراضی‌ترین شرایط ممکن سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است... پرونده حوادث ۹۸ و ۴۰۱ که در خیابان باز شده بود در میدان سیاست هیچ‌گاه بسته نشد. جناح‌های سیاسی در بلاموضوعترین شرایط ممکن قرار گرفته‌اند و همین بلاموضوعی مانع از آن می‌شود که نارضایتی موجود را نمایندگی کنند

 

شایان یادآوری است که ولی‌فقیه ارتجاع در نمایش جمعه رژیم در ۲۸ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ درصد پایین شرکت‌کنندگان در برخی کشورها را ننگ و نشان بی‌اعتمادی توصیف کرده بود

 

خامنه‌ای ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۰:

ملتهایی که شما می‌بینید با همه باد و بروتی که دارند - ننگ است که در انتخابات ریاست جمهوری‌اش، سی‌وپنج درصد یا چهل درصد حائزان شرایط شرکت کنند. پیداست که مردم به نظام سیاسیِ خود نه اعتماد دارند، نه اعتنا می‌کنند و نه امید دارند. با بعضی از شهروندان آمریکایی، قبل از همین انتخابات اخیرشان مصاحبه کرده بودند و گفته بودند به چه کسی رأی می‌دهید؟ گفته بودند چه فایده، چه فرقی می‌کند؛ به هیچ کس! همین‌طور هم شد؛ عملاً سی و چند درصد شرکت کردند. در ایران اسلامی، هفتاد درصد، هفتادوپنج درصد، هشتاد درصد واجدان شرایط شرکت کردند. این خیلی افتخار است؛ این نشان‌دهنده آن است که این ملت روی پای خودش ایستاده و به مسائل خودش نگاه می‌کند و می‌خواهد در این مسأله تصمیم بگیرد.

(سایت خامنه‌ای ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۰)

 

شکست مفتضحانه مهندسی خامنه‌ای در حالی است که آخوند روحانی به‌رغم رد صلاحیت خودش توسط شورای نگهبان ارتجاع، با کرنش و سرسپاری به خامنه‌ای در نمایش انتخابات او حاضر شد و رأی داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94c697dd-090d-4ee7-8fca-d301971a5bef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات