728 x 90

پانزدهمین جلسه محاکمهٔ غیابی مجاهدین در قضاییه جلادان در تهران

پانزدهمین جلسه محاکمهٔ غیابی مجاهدین در قضاییه جلادان در تهران
پانزدهمین جلسه محاکمهٔ غیابی مجاهدین در قضاییه جلادان در تهران

پانزدهمین جلسه محاکمهٔ غیابی مجاهدین

در قضاییه جلادان در تهران

 

دهقانی قاضی آخوندک خامنه‌ای

در اولین جلسه دادگاه ارتجاع

بعد از کهکشان کبیر ایران آزاد ۱۴۰۳

و بعد از ریاست‌جمهوری پزشکیان

 

معرفی محمدتقی زردوز به‌عنوان شاهد:

ایشون نماینده ویژه دادستانی وقت آقای لاجوردی بودند

که سر صحنه حاضر می‌شوند و می‌روند برای پیگیری و تعقیب

 

یک شاهد دیگر:

خانم میتران همسر میتران اعتصاب غذا در حمایت سازمان مجاهدین خلق کرده

مسئول اطلاعات فرانسه در آن مقطع زمانی، بعداً عکس‌هایی انداخته با مسعود رجوی

در عراق نشستهایی داشته با اینها کتابی منتشر کرده و یا در پادگان اشرف

در کنار تانک‌هایی که بوده عکس انداخته و خودش این کتاب را منتشر کرد

 

اسنادی که میتران از شاه خواسته

مسعود رجوی اعدام نشود در این کتاب هست

 

در بغی امنیت سیاسی مورد بحث است

زمانی که کیان سیاسی متزلزل می‌شود

باغی باید عضو گروه و دسته‌ای باشد

 

در بغی اعضای گروه

قبل از دست بردن به سلاح نیز باغی هستند

 

محارب ترس در عموم مردم ایجاد می‌کند

اما باغی به تقابل با حکومت اقدام می‌کند

 

مجازات محاربه به تشخیص قاضی اعدام

سلب، قطع دست راست و پای چپ و نفی بلد است

اما مجازات باغی صرفاً اعدام است و جرمی مطلق است

 

پانزدهمین جلسه محاکمه غیابی مجاهدین در قضاییه جلادان در تهران ـ ۱۹تیر۱۴۰۳

وکیل شکات: ... ... مبادرت کردند به ترور... ... رهبران ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران از جمله شهدای عظیم‌الشان ترور و قتل عمدی شهید آیت‌الله مدنی شهید آیت‌الله دستغیب شهید صدوقی شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی شهید آیت‌الله صادق احسانبخش که نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بودند، شهید حجت‌الاسلام حسن بهشتی‌نژاد امام جمعه موقت اصفهان، انفجار دفتر دادستانی کل آیت‌الله علی قدوسی دادستان کل کشور، انفجار سازمان‌یافته و ترور سید حبیب هاشمی‌نژاد اشرفی رئیس دفتر وقت جمهوری اسلامی در مشهد، هم‌چنین شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی شهادت سید حسن آیت نماینده مجلس، شهادت و قتل عمدی شهید لاجوردی دادستان وقت انقلاب تهران و شهادت محمد کچویی رئیس وقت زندان اوین... ... .

وکیل شکات: ... ... نشریه مجاهد که متعلق به خود سازمان مجاهدین خلق هستش نوشته شده با صدور فرمان مقاومت انقلابی مسلحانه، میلیشیای مجاهد خلق خود را برای نبردی تمام‌عیار با دشمن خدا و خلق داخل پرانتز، عذرخواهی می‌کنم، «خمینی جلاد» آماده می‌کند... ... گردانها و گروهانهای رزمنده میلیشیا به‌سرعت سازماندهی شده و هم‌چون طوفان خشم خلق بر رژیم درمانده خمینی فرود آمد و سر تا پای آن را به لرزه درآوردند... ... . و همان مقاومت ظفرمند انقلابی و همان ارتش آزادی‌بخشی که زهر بدتر از مرگ شکست را به کام رژیم جنگ و جنایت خمینی ریخت اکنون آماده‌تر و رزم آورتر از همیشه در کمین آنهاست... ... .

وکیل شکات: ... ... محمدتقی زردوز به‌عنوان شاهد آقای رئیس ایشون نماینده ویژه دادستانی وقت آقای لاجوردی بودند که بیست دقیقه بعد از اتفاقی که در واقع در رابطه با انفجار افتاده سر صحنه حاضر می‌شوند و می‌روند برای پیگیری و تعقیب... ... .

تقی زردوز: بسم‌الله الرحمن الرحیم. محمدتقی حسین زردوز هستم سال ۵۹ مسئول دفتر شهید لاجوردی بودم تا سال ۶۳

رئیس دادگاه: با چه سمتی یعنی خود مسئول دفتر بودید.

زردوز: مسئول دفترشان بودم.

رئیس دادگاه: شهید لاجوردی آن زمان چه سمتی داشتند.

زردوز: شهید لاجوردی دادستان تهران بودند، دادستان انقلاب تهران بودند و بنده مسئول دفتر ایشون بودم به‌دلیل موارد خاصی که پیش اومد احکام ویژه‌یی رو بعضی از دوستان داشتند من‌جمله بنده در موارد خاص ما اعزام می‌شدیم... ...

اسلامی گیلانی: فکر می‌کنم یک بحثی هم که ما خانواده شهدا نیازمند هستش که دادگاه محترم پیگیری کنه مباحث بین‌المللی این پرونده هست قطعاً دادگاه محترم مستحضر هستند و در پرونده

قاضی: و درخواست خاصی تو این موضوع دارید؟

اسلامی گیلانی: عرض می‌کنم که خانم میتران همسر میتران اعتصاب غذا در حمایت سازمان مجاهدین خلق کرده... ... و ما اعتقاد داریم از جنبه حمایت از تروریسم بین‌الملل دادگاه باید دادخواهی کنه دادخواهی کنه از خانواده شهدا در این زمینه و از مجامع بین‌المللی بخواد تمام حامیان این تشکیلات پاسخگو باشند. آقای عرضم به حضورتون که اسمش را اگر پیدا کنم اینجا آقای بونه ایو بونه (اسم را اشتباهی تلفظ می‌کند) مسئول اطلاعات فرانسه در اون مقطع زمانی بعداً عکس‌هایی انداخته با مسعود رجوی در عراق نشستهایی داشته با اینها کتابی منتشر کرده که عکس‌های خودش رو در اون کتاب گذاشته و یا در پادگان اشرف در کنار تانک تانک‌هایی که بوده عکس انداخته و خودش این کتاب رو منتشر کرد. این‌ها کسانی بودند که در فرانسه خدمات امکانات دادن به یک همچین جنایتکارانی... ... به اعتقاد بنده دادگاه باید به‌عنوان بخشی از خواسته خانواده شهدا عرض کردم بحثهای حقوقی شو باید وکلا محبت کنند ولی از نظر درخواست خانواده تو بخش حامیان این سازمان جنایتکار ورود کنند و درخواست استرداد همین مجرمین خارجی رو به کشور داشته باشند و در اینجا محاکمه بشوند... ... سازمان به‌عنوان امریتی که داشتش این شهدایی که در محراب نماز و امثالهم زده خانواده‌ها انتظار دارند دادگاه محترم که امروز داره به پرونده منافقین رسیدگی می‌کنه با توجه به این کتابی که عرض کردم اسناد و مدارک هر بحث مشخصاً هست.

خود شخص آقای مسعود رجوی ۳تا از برادراش در فرانسه زندگی می‌کنند. آقای کاظم رجوی که حامی ایشون بوده و عرضم به حضورتون که برای نجات مسعود از اعدام اقداماتی کرده سال پنجاه اسنادش اینجا هست اسنادی که میتران از شاه خواسته مسعود رجوی اعدام نشه در این کتاب هست. یعنی این حمایت بین‌المللی از گذشته در رابطه با این سازمان به نظر بنده یک بحثی است که عرض کردم بحثهای حقوقی‌اش رو باید وکلا محبت کنند یک بخش هم بخش خودمون هستش خانواده‌ها هستش که توقع از دادگاه داره... ... .

(خبرگزاری تسنیم رژیم: ۱۹تیر ۱۴۰۳)

 

خبرگزاری قضاییه جلادان (میزان ۱۹ تیر ۱۴۰۳) درباره پانزدهمین جلسه دادگاه ارتجاع نوشت:

در ابتدای دادگاه قاضی دهقانی با اشاره به این موضوع که بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری برای تمام متهمان پرونده ابلاغیه ارسال شده است، بیان کرد: تاکنون از طرف هیچ‌کدام از متهمان به دادگاه نه وکیل معرفی شده و نه لایحه‌یی ارسال شده است.

دولتها موظف هستند متهمان اعمال تروریستی را محاکمه و یا به دولت دیگری که تقاضای استرداد دارد، تسلیم کنند.

از زمان آغاز این دادگاهها هیچ کشورِ عضو کنوانسیون مبارزه با تروریسم حق میزبانی از تروریستها را ندارد؛ یا خودشان باید متهمان را محاکمه کنند و یا آنها را به ایران مسترد کنند.

امروز به‌عنوان رئیس دادگاه در کمال اقتدار به متهمان پرونده اعلام می‌کنم تا زمانی که فرصت دارند بازگردند و در قبال اعمالی که انجام داده‌اند از خود دفاع کنند.

این دادگاه اعلام می‌کند چنان‌چه از این پس ایرانیان خارج از کشور به دعوت متهمان این پرونده در هر کجای دنیا (کنسول‌گریها، مراکز فرهنگی و هر مرکزی خارج از کشور) میتینگی تشکیل دهند و حاضر شوند، برابر با کنوانسیونهای بین‌المللی برای آنها اعلان قرمز صادر می‌شود؛ لذا رئیس این دادگاه از دادستان کل کشور و وزیر امور خارجه می‌خواهد از این به بعد چنان‌چه ایرانیان خارج از کشور به دعوت متهمان این پرونده در جلسه‌یی حاضر شوند به‌معنای هواداری از سازمان مجاهدین خلق است و قابل تعقیب کیفری در دادگاه هستند.

خبرگزاری قضاییه جلادان افزود:

در ادامه مرادی، وکیل شُکات با اجازه قاضی در جایگاه قرار گرفت و گفت: در ۲ هفته گذشته که انتخابات برگزار شد، شاهد بودیم که ایرانیان خارج از کشور برای حضور در انتخابات در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگریها حضور پیدا کردند؛ عده‌یی از مجاهدان اجتماعاتی برگزار کردند.

به وکالت از شکات نسبت به ایرانیان خارج از کشور که آگاهانه یا ناآگاهانه در مقابل مراکز وابسته به جمهوری اسلامی حاضر می‌شوند و از گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کنند، شکایت دارم و از دادگاه می‌خواهم مطابق قانون به این شکایت رسیدگی شود و سفرای کشور نام این افراد را به دادگاه اعلام کنند.

خبرگزاری قضاییه جلادان هم‌چنین با درج اظهارات یک آخوند حکومتی در دادگاه ارتجاع نوشت:

صداقت، کارشناس مسائل اعتقادی در رابطه با عنوان فقهی بغی و محاربه گفت: این گروه باغی هستند که بالاتر از محارب است؛ اعمالی که اعضای مجاهدین انجام دادند علاوه بر این‌که محاربه محسوب می‌شود، بغی نیز هست. اگر در مورد فردی بغی ثابت شد، برای آن مجازات قتل در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به کلام شیخ طوسی درباره بغی که شیعه و اهل سنت نیز به آن استناد می‌کنند، گفت: ۳ شرط برای محقق شدن عنوان فقهی بغی مطرح شده است؛ اول: بغات باید از استحکامات برخوردار باشند که دفع شر آنها به جز قتال ممکن نباشد؛ دوم: از محدوده امام مسلمین خارج باشند و گردهم جمع شده باشند؛ سوم: شورش آنها بر مبنای تعبیر باطلی در عدم مشروعیت حکومت مستقر باشد و شمار آنها در حدی باشد که جز با تجهیز سپاه میسر نباشد. تک‌تک این شروط با سازمان مجاهدین خلق مطابقت دارد.

بحث اول در مورد باغیان فرد نیست بلکه بحث گروه است؛ بحث دیگر قیام در برابر اساس جمهوری اسلامی است نه مسائل جزیی و بحث دیگر موضوع قیام مسلحانه است.
وی به تفاوت بغی و محاربه اشاره کرد و گفت: حکم قاضی در محاربه اخیر بین چهار امر است و در قانون مجازات اسلامی آمده است، اما در مورد بغی یک حکم داریم و آن هم اعدام است یعنی قاضی مخیر بین چند امر نیست.

در بغی امنیت سیاسی مورد بحث است، زمانی که کیان سیاسی یک جامعه متزلزل می‌شود، باغی باید عضو گروه و دسته‌ای باشد.
وی گفت: محاربه با دست بردن به سلاح جرم‌انگاری می‌شود، در بغی اعضای گروه قبل از دست بردن به سلاح نیز باغی هستند.
محارب ترس در عموم مردم ایجاد می‌کند، اما باغی به تقابل با حکومت اقدام می‌کند.
مجازات محاربه به تشخیص قاضی اعدام، سلب، قطع دست راست و پای چپ و نفی بلد است؛ اما مجازات باغی صرفاً اعدام است و جرمی مطلق است حتی اگر به نتیجه نرسد، بغی اتفاق افتاد است.

 

خبرگزاری قضاییه جلادان سپس در همسانی فقه رژیم با مرکز تحقیقات فدرال آمریکا گفت:

صداقت با بیان این‌که محاربه بودن سازمان مجاهدین محرز است، گفت: مرکز تحقیقات فدرال آمریکا، تروریسم بین‌المللی را اعمال خشونت‌آمیزی می‌داند که نقص حقوق کیفری محسوب شود؛ این تعریف مشابه تعریف منابع فقهی ما در مورد بغی است؛ آیین دادرسی کیفری نیز به‌صراحت مجازات بغی را اعدام در نظر گرفته است و سازمان مجاهدین خلق نیز بار‌ها در مقابل جمهوری اسلامی سلاح به دست گرفته است.
در ادامه محمدی، وکیل متهمان گفت: اگر آقای صداقت به‌عنوان کارشناس مذهبی در دادگاه حضور دارند باید مشخص کنند که اعضای سازمان مسلمان هستند یا خیر؟ صداقت در پاسخ به وکیل متهمان گفت: بر اساس کادر مرکزی سازمان این افراد مسلمان هستند.

قاضی گفت: اشکال وکیل متهمان این است که باید مشخص شود که اعضای سازمان مسلمان هستند یا خیر؟

 

ارگان قضاییه جلادان به‌نقل از فرزند عباسعلی ناطق‌نوری که به‌گفته وی توسط مجاهدین به هلاکت رسیده است، در رابطه با منابع مالی سازمان منافقین گفت: جلال آرانی در شرکت «اس کامپیوتر کمپانی»، محمد چوبین صاحب شرکت «آمریکن لیدینگ تکنولوژیر»، بهجت دهقان مالک مدرسه فارسی زبانان در ویرجینیا، شهریار کیامنش، آلن روهید از شرکت اکس کامپیوتر کرپریشن و امثال آنها که تعداد زیادی از شرکت‌های وابسته به منافقین و منشاء مالی سازمان به حساب می‌آمدند.

ناطق نوری با اشاره به این‌که نامه‌هایی از اعضای کنگره در حمایت از منافقین نوشته شده است، تصریح کرد: کلینتون در نامه‌یی از کریستوفر خواهان عدم برخورد با منافقین بوده است که این مدارک به همراه ترجمه فارسی به دادگاه تقدیم می‌شود. هم‌چنین بیش از ۲۰۰نامه از کنگره برای وزارت‌خارجه و ریاست‌جمهوری آمریکا واصل شده که در اختیار دادگاه قرار می‌گیرد.
(خبرگزاری میزان رژیم: ۱۹تیر ۱۴۰۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4a44d55-7d95-4178-861d-d1467fd7e235"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات