728 x 90

پاسداران نگهبان کاخ بشار اسد برای سرکوب تظاهرات به ایران بازگشتند

نیروهای سرکوبگر نیروی انتظامی
نیروهای سرکوبگر نیروی انتظامی

جزییات جدیدی از دخالتهای مخرب رژیم آخوندی و جنایات پاسداران هم علیه مردم سوریه و هم علیه مردم ایران برملا شده است.

سایت العربیه ۴مرداد۹۷:

شورای ملی مقاومت ایران فاش ساخت یک تیپ تکاور وابسته به سپاه پاسداران رژیم ایران که مسؤل حفاظت از کاخ ریاست‌جمهوری بشار اسد در دمشق بود طی ماههای گذشته به ایران بازگشته و در سرکوب تظاهرکنندگان شهر کازرون واقع در استان فارس شرکت کرده است.

بر اساس اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران عناصر لشگر فجر وابسته به سپاه پاسداران سه سال پیش برای مشارکت در جنگ علیه مردم سوریه به این کشور اعزام شده است. این عناصر در هیأت لشگر ۱۹ سپاه پاسداران رژیم در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ پادگان شیبانی وابسته به گارد جمهوری اسد را از آنها تحویل گرفته است.

از ماه فوریه سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۲۰۰۰نفر از عناصر لشگر فجر در این پادگان مستقر شده‌اند. رژیم نام این پادگان را پایگاه امام حسین نامگذاری کرده است.

ماموریت تیپ تکاور ۱۹ فجر حفاظت از کاخ بشار اسد و نیز مقابله با رزمندگان ارتش آزادی سوریه است که در شهر زبدانی مستقر بودند.

بخشهایی از این تیپ برای انجام عملیات نظامی تحت فرماندهی سرهنگ پاسدار رستگار مقدم به نقاط مختلف سوریه اعزام شده‌اند. این سرکرده سپاه در سوریه معاون فرمانده تیپ تکاور ۱۹ فجر بوده است.

لشگر ۱۹ فجر در بسیاری از جنگهای سوریه از جمله جنگهای حلب و به‌طور خاص در درگیریهای منطقه خان طومان حلب شرکت داشته است.

 

شرکت پاسداران در حملات شیمیایی

همچنین آنها در جنگهای استان حما که با تهاجم شیمیایی به شهرک خان شیخون در آوریل ۲۰۱۷ همزمان بود شرکت داشتند و متحمل تلفات سنگینی شدند. این تیپ در درگیریهای‌ خان شیخون فرماندهانی هم‌چون سرهنگ پاسدار عبدالله خشنود یکی از سرکردگان اطلاعات و عملیات و نیز فرماندهان دیگری از جمله ابوذر فرحبخش و قدرت‌الله عبودی را از دست داده است.

پس از بالا گرفتن اختلافات میان روسیه و رژیم و خواسته روسیه مبنی بر خروج کلیه شبه‌‌نظامیان از سوریه هنوز مشخص نیست که حفاظت کاخ بشار اسد به چه عناصری سپرده شده است.

 

تلفات سنگین پاسداران در سوریه

بر اساس گزارشهای شورای ملی مقاومت ایران بخشهای بزرگی از این عناصر به‌دلیل بالا بودن شمار کشته و زخمی در میان آنها به ایران بازگشته‌اند.

در اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران آمده است این لشگر تنها در استان فارس اقدام به استخدام نزدیک به ۳۰۰هزار پناهنده افغانی و پاکستانی ساکن استان کرده و برای ثبت نام و اعزام آنها از شیراز به سوریه دفتری را نیز تأسیس کرده است.

لشگر موسوم به فجر سپاه پاسداران رژیم در شیراز یکی از بیمارستانهای شهر را به مجروحان جنگی خود اختصاص داده است.

بالا بودن آمار تلفات و مجروحان در این لشگر باعث ایجاد خشم شدیدی از طرف خانواده آنها شده به‌طوری‌که لشگر موسوم به فجر در سپتامبر ۲۰۱۷در شیراز مراسمی برای کشته‌هایش برگزار کرده است.

به‌مناسبت هفته شروع جنگ علیه عراق که رژیم آن را به‌عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری کرده سایت مشرق یکی از سایتهای نزدیک به سپاه پاسداران رژیم در گزارشی در مورد این مراسم نوشت: کودکان شیرازی در باغ جنت شیراز مراسمی را برگزار کردند. در این مراسم پاسداران رژیم در مورد شبه‌‌نظامیان رژیم در استان حما و عملیاتی که در این استان داشتند صحبت کردند.

این سایت در گزارش خود می‌نویسد کودکان ۶تا ۱۲ساله این مراسم را برگزار کردند امری که سازمانهای حقوقی این‌گونه اعمال را نقض کنوانسیون حقوق کودک و تشویق کودکان به جنگ می‌دانند

 

سرکوب کازرون توسط پاسداران

شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌اش می‌نویسد این لشگر سپاه پاسداران رژیم اخیراً در سرکوب اعتراضات مردم کازرون شرکت داشت. در قیام مردم کازرون در ۲۷ اردیبهشت ۹۷ مردم علیه خامنه‌ای و نظام ولایت فقیه شعار دادند، چهار نفر شهید، دهها تن مجروح و صدها نفر توسط پاسداران رژیم دستگیر شدند.

در اطلاعیه شورای ملی مقاومت آمده است سرتیپ پاسدار ابوالفضل جزنی معاون لشگر فجر در استان فارس با کمیته امنیتی شهر کازرون و معاون اطلاعات این لشگر در منطقه نشستی برگزار کرد و مسئولیت کنترل شهر کازرون را به‌عهده گرفت.

این مزدور رژیم در هماهنگی با عناصر امنیتی سایر شهرهای استان عناصر لشگر فجر سپاه پاسداران را در حالی که با سلاحهای مخلتف مسلح بودند با لباسهای مبدل به شهر کازرون وارد کرده است. این عناصر پس از تهاجم به تظاهر کنندگان تلاش کردند تا کنترل بخشهای مختلف شهر را به‌عهده بگیرند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e095917-0440-49e2-9a47-5c052abeb978"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات