728 x 90

پاسخ مسخره و دوپهلوی رژیم آخوندی در مورد اطلاع دادن پیشاپیش آمریکا به رژیم در مورد انفجارهای کرمان

انفجار در نزدیکی قبر قاسم سلیمانی جلاد
انفجار در نزدیکی قبر قاسم سلیمانی جلاد

به‌دنبال درز دادن خبری در مورد اطلاع دادن پیشاپیش آمریکا به رژیم آخوندی در مورد انفجارهای کرمان که در وال استریت ژورنال ۵ بهمن منتشر شد، روز ۶ بهمن خبرگزاری رسمی رژیم که به‌شدت در محذور قرار گرفته است، در یک پاسخ مسخره دو پهلو نوشت: «منابع آگاه ادعای وال استریت ژورنال درباره حادثه تروریستی کرمان را رد کردند» اما «در همین حال، یک مقام آگاه امنیتی در گفتگو با ایرنا در واکنش به خبر وال استریت ژونال گفت: اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده باشد، با هدف در امان ماندن واشنگتن از ضرب شست ایران، خصوصاً پس از جنگ اسراییل در غزه بوده است».

خبرگزاری رسمی رژیم ایرانا

از سوی دیگر معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی ۵بهمن از پاسخ صریح به خبرنگاران در مورد خبر وال استریت ژورنال خودداری کرد. به‌نوشته سایت وزارت‌خارجه آمریکا در ۲۵ ژانویه، معاون سخنگو در پاسخ به این سؤال که آیا همکاری اطلاعاتی بین آمریکا و سپاه پاسداران در کار بوده گفت:

من در این مورد نظری ندارم ولی بر اساس تمامی اطلاعاتی که داشتیم معتقدیم که حمله کرمان یک حمله تروریستی بود که تمامی علائم حمله داعش را داشت.

از معاون سخنگو سؤال شد آیا این نشانه‌ای از تلاش برای گشایش دیپلماتیک و گرم کردن رابطه با رژیم ایران در شرایط پر تنشی است که با ایران وجود دارد؟

ودانت پاتل پاسخ داد من هیچ برآوردی ندارم البته دیروز به صراحت در مورد روابط خصمانه‌مان با ایران صحبت کردم در مورد برخی از موضوعات هم در زمینه اقداماتی که علیه مردم خود انجام می‌دهد یا برخی از فعالیت‌های شرورانه و بی‌ثبات کننده‌ای که در منطقه دارد بنا بر این ما هیچ تغییری در سیاستمان در این رابطه وجود ندارد.

 

خبرنگار صدای آمریکا در همین نشست مطبوعاتی به معاون سخنگوی وزارت‌خارجه گفت: بنا بر این برداشت ما این است که این پیام به‌طور خصوصی به ایران ارسال شده است. ودانت پاتل مجدداً پاسخ داد که در این مورد حرفی برای گفتن ندارد.

 

وال استریت ۵ بهمن درباره انفجارها در نزدیکی قبر جلاد قاسم سلیمانی در ۱۳دی نوشته بود: مقامات آمریکایی گفتند که ایالات متحده مخفیانه به رژیم ایران هشدار داده است که داعش خراسان در حال آماده شدن برای انجام حمله تروریستی در اوایل ماه ژانویه است که در آن بیش از هشتاد ایرانی در دو انفجار انتحاری هماهنگ کشته شدند.

لازم به ذکر است که پس از این‌که انفجار بر سر قبر سلیمانی به‌وقوع پیوست، بسیاری از مردم ایران می‌پرسیدند چگونه است که در زمان حادثه، دختر سلیمانی و هیچ‌کدام از سرکردگان سپاه و سران و مهره‌های رژیم حضور نداشتند؟ در همین رابطه دختر سلیمانی به داستانسرایی پرداخت که پدرش را به خواب دیده و قاسم سلیمانی به او گفته است به مراسم نرود!

اکنون از خبر وال استریت پیداست که مقامات رژیم به جای اعلام خبر و ترتیبات امنیتی لازم و کافی و یا تعطیل و صرفنظر کردن از برگزاری مراسم در آن زمان مشخص، نیروهای خود را هم بر سر قبر جلاد، دم تیغ داده و قربانی کرده‌اند، اما خودشان از شرکت در مراسم خودداری نمودند. رژیم پلید آخوندی از قربانی کردن زن و به‌خصوص بچه‌های بی‌گناه نیز فروگذار نکرده و از کمترین مراعات حتی درباره حفظ جان نیروهای وابسته به خودش هم دریغ می‌کند.

جالب این‌که رژیم با حداکثر وقاحت پس از دریافت خبر مورد اشاره وال استریت ژورنال از آمریکا، برای رد گم کردن، نعل وارونه هم می‌زد و خود آمریکا را متهم به انفجارها می‌کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30a4a4ee-441a-49bd-a1db-a8a69472dce5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات