728 x 90

پاریس - کنفرانس و نمایشگاه به‌ مناسبت روز جهانی علیه اعدام / فراخوان به محاکمه مسئولان جنایت علیه بشریت

پاریس – شهرداری منطقة ۵ - ۱۸مهر۹۷

پاریس - کنفرانس و نمایشگاه به‌ مناسبت روز جهانی علیه اعدام
پاریس - کنفرانس و نمایشگاه به‌ مناسبت روز جهانی علیه اعدام

محکومیت موج اعدامها و قتل‌عام زندانیان سیاسی

و نقض حقوق‌بشر در ایران توسط رژیم رکورد دار اعدام

فراخوان به محاکمه مسئولان جنایت علیه بشریت

 

روز چهارشنبه ۱۸مهر ۹۷، ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ کنفرانس و نمایشگاهی در شهرداری منطقه ۵پاریس، تحت عنوان «ایران، اعدامها در داخل کشور و صدور تروریسم به خارج» هم‌زمان با روز جهانی علیه اعدام، برگزار شد.

در این برنامه که توسط کمیته شهرداران فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک برگزار شد و در آن شهرداران و شخصیت‌های فرانسوی شرکت داشتند، تصاویر و اسناد جنایات دیکتاتوری آخوندی، از جمله در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و استمرار موج اعدامها و همچنین تاریخچه‌یی از فعالیتهای تروریستی حکومت آخوندی، در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

 

در این کنفرانس فلورانس برتو شهردار منطقه ۵پاریس، ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس،

ژان پیر مولر شهردار مانی آن وکسن، شهردار برونو ماسه و شماری دیگر از شخصیتهای سیاسی و مذهبی فرانسوی و همچنین دکتر آلخو ویدال کوادراس و اینگرید بتانکور شرکت داشتند و سخنرانی کردند.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی که در این کنفرانس توسط خانم سروناز چیت ساز قرائت شد گفت: روز جهانی علیه اعدام، روزی است که رژیم رکوددار اعدام و نظام قتل‌عام یعنی رژیم ضدانسانی ولایت فقیه را رسوا می‌کند چرا که پایه‌های حکومت خود را بر اعدام و خونریزی بنا کرده است.

خانم رجوی در پیام خود به ۱۲۰هزار تن از فرزندان رشید ایران‌زمین که به‌خاطر مبارزه برای آزادی توسط این رژیم اعدام شدند، به‌ویژه شهیدان قتل‌عام سال ۶۷ درود فرستاد و تأکید کرد به‌یمن مقاومت و قیام ملت ایران آفتاب آزادی و حاکمیت مردم در حال دمیدن است.

 

مریم رجوی:‌ نه به اعدام در ایران

در ایران، نقض حقوق‌بشر، تمام مردم ایران را هدف قرار داده است؛ از مدافعان حقوق‌بشر تا زنان و جوانان و معلمان... راستی چرا زندانیان‌ سیاسی در ایران، زجرکش یا حلق‌آویز می‌شوند و جهان خاموش است؟

چرا نوجوانان در ایران اعدام می‌شوند و جهان نسبت به آن ساکت است؟ و چرا این استبداد وحشی تحت فشار قرار نمی‌گیرد که دست کم اسامی اعدام‌شدگان را به‌طور کامل منتشر کند؟
امروز در زندانهای سراسر کشور، تعداد زیادی از هموطنان بی‌دفاع ما مخفیانه اعدام می‌شوند. و چند هزار نفر زیر حکم اعدام‌ قرار دارند. به مادران و پدرانشان فکر کنیم و به همسران‌ و بچه‌هایشان که روز و شب در چه اضطرابی زندگی می‌کنند. به زنانی فکر کنیم که برای پرداخت دیه و نجات همسرانشان از اعدام، کلیه‌های خود را می‌فروشند....
روحانی صریحاً گفته است که این اعدامها «یا بر اساس قانون خداست یا قانونی است که مجلس تصویب کرده … و ما مجری هستیم». آخوندهای حاکم هر اختلافی که با هم داشته باشند، درباره اعدام و سرکوب اشتراک نظر دارند. آنها برای حفظ رژیمشان از اعدامها سود می‌برند....
از سه دهه پیش، دهها هزار نفر بر اساس اتهام‌های ناحق و باطل و اکثراًً بدون گذراندن هر گونه روند قضایی فقط به‌خاطر مخالفت با رژیم اعدام شده‌اند. در قانون جزای این رژیم، هرکس صرفاً به‌خاطر عضویت یا هواداری مجاهدین یا هم‌پیمانی با آنها محارب شناخته شده و حکم محارب اعدام است. کم نیستند کسانی که فقط به‌دلیل داشتن عقیده مخالف اعدام شده‌اند. و چه بسیار جوانانی که به‌خاطر اعتراض به ستم ملی اعدام شده‌اند. حال آن که نه از نظر اسلام و نه در حقوق بین‌المللی، مبارزه برای تغییر رژیم جرم نیست بلکه حق اساسی ملت ماست....
آخوندها هم‌چنین، عده قابل توجهی از جوانان ایران را به اتهام قاچاق مواد مخدر حلق‌آویز می‌کنند. در حالی که این اعدام‌ها، نقض معاهده بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است...
هدف آخوندها تنها و تنها ارعاب جامعه و خفه‌کردن اعتراضات اجتماعی است.
آنها آدمکشی را به‌صورت یک امر عادی و روزمره درآورده‌اند. آنها با حلق‌آویز‌های خیابانی در برابر چشم اعضای خانواده و حتی در برابر کودکان، قلب و ذهن و ضمیر آ‌ن‌ها را درهم می‌کوبند. اعدام، شکنجه، سنگسار، دست و پا بریدن و چشم درآوردن در این رژیم، نهادینه شده و جامه قانون پوشیده است.
حیات و حاکمیت این رژیم در گروی اعدام‌هاست زیرا اگر اعدام‌ نباشد، دیگر چه چیزی جلودار انفجار خشم عمومی و اجتماعات جوشان توده‌های مردم است؟.......از کتاب ایران بدون اعدام برگرفته از سایت مریم رجوی

 

«نه به اعدام»، برگ بشر علیه ضدبشر از جهالت به‌سوی تمدن

در سال ۲۰۰۲ چندین سازمان‌ جهانی مدافع حقوق‌بشر از جمله «عفو بین‌الملل» و «همبستگی جهانی علیه مجازات اعدام» روز ۱۰اکتبر برابر با ۱۸مهر را «روز جهانی مبارزه با اعدام» اعلام کردند.

اعدام در ۱۸۰۰سال قبل از میلاد مسیح و در عصر جهالت و دنیایی به دور از تمدن،‌ در بابل بنیاد گذاشته شد. این مجازات همواره برای نوعی انتقام و ترویج ارعاب و در مقابل آن، تثبیت قدرت سیاسی اعمال شده است.

با پیشرفت تمدن بشری، آگاهی عمومی و مبارزات مداوم علیه این شیوه بدوی مجازات، سازمان ملل در سال‌های ۲۰۰۷و ۲۰۰۸، ۲قطعنامه را به‌عنوان مقدمه‌یی برای لغو اعدام در مجمع عمومی به‌تصویب رساند. از آن زمان تا کنون، هر ساله در ۱۰اکتبر فعالیت‌های سیاسی و حقوقی و مدنی و فرهنگی علیه حکم ضدانسانی اعدام از جانب ایرانیان و سازمانهای حقوق‌بشری جهانی صورت می‌گیرد.

 

فعالیت ایرانیان علیه اعدام

شایان توجه است که این فعالیت‌ها، اعتراضات، افشاگریها و روشنگریها باعث شده است که توجه به نقض هیستریک حقوق‌بشر توسط دولتهای دیکتاتور و در رأسشان دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران هر ساله بیشتر و بیشتر شود. در همین رابطه فعالیت مستمر مقاومت ایران و ایرانیان سراسر جهان باعث شده است که سازمان ملل ‌متحد از سال ۱۳۶۴تا کنون ۵۶قطعنامه علیه نقض حقوق‌بشر توسط حاکمیت ولایت فقیه صادر کند. یکی از دلایل صدور قطعنامه‌های محکومیت این رژیم در مجامع بین‌المللی، استفاده مداوم از اعدام برای به نمایش گذاشتن «اقتدار» مذهبی و سیاسی‌ است.

 

مقام اول اعدام در جهان

یادآوری می‌شود که پیشرفت مخالفت عمومی و نیز مبارزه با مجازات اعدام، باعث شده است که ۱۰۴کشور جهان از طریق برگزاری رفراندوم، مجازات اعدام را کنار بگذارند. ۵۰کشور اصلاً این روش مرگ را منسوخ دانسته‌اند. ۶کشور هم اعدام را فقط برای زمان جنگ استفاده می‌کنند. در دنیای کنونی فقط ۳۴یا ۳۶کشور از این مجازات ضدبشری استفاده می‌کنند که ایران آخوندی در میان این کشورها دومین رتبه را از نظر تعداد اعدام در سال دارد و از نظر نسبت جمعیت، ایران مقام اول اعدام را در جهان دارد!......(جزئیات بیشتر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4675bd36-b79d-4fbf-ae78-771386a6e81d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات