728 x 90

پارلمان اروپا جایزه ساخاروف را به ژینا (مهسا) امینی اعطا کرد

پارلمان اروپا - اعطای جایزه ساخاروف
پارلمان اروپا - اعطای جایزه ساخاروف

روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، پارلمان اروپا در اجلاس ویژه‌یی با حضور روبرتو متسولا، رئیس پارلمان اروپا و جوزپ بورل رئیس سیاسی خارجی اتحادیه اروپا، جایزه ساخاروف را به ژینا (مهسا) امینی و جنبش زن، زندگی آزادی داد.

این جایزه به وکیل خانواده‌امینی، به‌نمایندگی از طرف آنها اعطا شد. رژیم آخوندی به والدین ژینا اجازه خروج از کشور برای شرکت در این مراسم را نداد.

افسون نجفی خواهر شهید قیام حدیث نجفی و هم‌چنین مرسده شاهین کار که در جریان قیام یک چشم خود را از دست داده است مشمول دریافت کنندگان همین جایزه بودند. جایزه ساخاروف که اکنون شامل ژینا امینی و این دو نفر شده در مجموع ۵۰هزار یورو جایزه نقدی را هم علاوه بر تابلوهایی که به هر سه نفر داده شد، در برمی‌گیرد.

روبرتا متسولا در افتتاحیه این اجلاس گفت: با کمال تأسف باید بگویم رژیم ایران شنبه گذشته خانواده مهسا امینی را ممنوع الخروج از کشور اعلام کرد. چنین رفتاری به‌خوبی نشان می‌دهد مردم ایران روزانه با چه مصائبی مواجهند. اما بگذارید بگویم شجاعت و پایداری زنان ایران در جنگشان برای عدالت، آزادی و حقوق‌بشر متوقف نخواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/082417a2-14fa-492e-aaab-c38c2cee8b9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات