728 x 90

ویروس کرونا در ایران - سازمان مجاهدین بر اساس گزارشهای داخل کشور اعلام کرد آمار جان‌ باختگان کرونا در ایران بیش از ۳۰۰نفر است + عکس و فیلم

ویروس کرونا در ایران
ویروس کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

 

  • سازمان مجاهدین بر اساس گزارشهای داخل کشور اعلام کرد آمار جان‌ باختگان کرونا در ایران بیش از ۳۰۰نفر است.
  • تعداد قربانیان در قم ۱۱۴نفر، در تهران۳۰نفر، در کاشان ۲۲نفر، در اصفهان ۲۱نفر، در رشت ۱۸نفر و در اراک ۱۴نفر است.
  • رژیم آمار واقعی جان‌باختگان و مبتلایان را به‌شدت پنهان می‌کند.
  • در شهرهای مشهد، کرمانشاه، کرج، لاهیجان، سمنان، بندر عباس، یزد، ایلام، یاسوج، خرم‌آباد، همدان، نیشابور، همایونشهر و نجف آباد و بسیاری شهرهای کوچک و بزرگ دیگر تعدادی جان باختند.
  • با این‌حال پروازهای ماهان‌ایر متعلق به‌ سپاه پاسداران تا روز جمعه ۹اسفند به چین ادامه داشته اما بعد از لو رفتن برای توجیه مدعی شد که پرواز روز جمعه به‌خاطر آوردن کیتهای تشخیص کرونا بوده است.

 

شیوع و گسترش کرونا در روستاهای استان مرکزی

  • کرونا به روستای استوه در شهرستان خنداب نیز رسید
  • به گزارش یکی از اعضای کادر پزشکی بیمارستان خنداب، یک خانم به‌نام اکرم که همسر آخوندی به‌نام ابالفضل زیرکی در روستای استوه است به‌دلیل کرونا فوت کرده است
  • به گفته اعضای خانواده، این خانم سفری به قم داشته و کرونا را با خود از قم آورده است
  • کادر درمانی بیمارستان خنداب در گزارش خود اضافه می‌کند که یک نفر از روستای چزان، ۲نفر از روستای کرکان، ۲نفر از اهالی روستای جاورسیان و یک نفر از عباس آباد به کرونا مبتلا شده و بستری شده‌اند.


گزارش یک پرستار بیمارستان شاهرود

  • روز پنجشنبه ۸اسفند یکی از پرستاران در بیمارستان شاهرود گفت: «۵۰نفر مبتلا به کرونا شدن و امروز اعلام کردن که در استان سمنان ۳نفر فوت کردن که گویا ۲نفرشان از شاهرود هستند. سه روز طول می‌کشد که جسد را بدهند و معمولاً هم مردم از ترس بیماری در مراسم تشییع شرکت نمی‌کنند.

 

محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار رژیم: در خصوص آمار پرستاران مبتلا  نمی‌توانیم رقمی را اعلام کنیم. آمارها کاملا امنیتی هستند و به کسی ارائه نمی شود، حتی شاید رئیس بیمارستان هم آمار بیماران کرونا را نداشته باشد و به فرض اگر بیمار کرونایی مراجعه کند، حتی به سوپروایزر بیمارستان هم این آمار ارائه نمی شود و کانال خاصی وجود دارد و کسی جز مسئولین وزارت بهداشت از آن مطلع نیست.»

 

نماینده رشت در مجلس ارتجاع: از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی» درباره شمار قربانیان ویروس کرونا وجود دارد

نماینده مجلس ارتجاع از رشت اعلام کرد از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی» درباره شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران در اختیار دارد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس ارتجاع: 

آقایان را به خداوندی خدا قسم می‌دهم که آمار واقعی به مردم ارائه کنند.  متاسفانه، مکررا آمار را از مردم پنهان می‌کنند و به صراحت می‌گویم که آمارهای ارائه شده تاکنون، هنوز واقعی نیست. 

قبرستان‌ها را که نمی‌شود پنهان کرد؟ به هر حال، گزارش‌هایی که از آرامستان‌ها و همچنین گزارش دوستان داریم از آمار خیلی وحشتناکی خبر می‌دهد که نمی‌شود آن را پنهان کرد.  

من از بهشت زهرا، تازه‌آباد و باغ رضوان رشت آماری در خصوص جان باختگان بر اثر کرونا گرفتم و باید بگویم که آمار، خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. 

 

۳نفر مبتلایان به کرونا در خوزستان افزوده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، از مثبت شدن تست کرونای سه نفر دیگر در استان خوزستان خبر داد.


مجلس ارتجاع بدلیل ویروس کرونا تعطیل شد

  • عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس ارتجاع: به‌دلیل شیوع کرونا ویروس در کشور با تصمیم هیات رئیسه، جلسات مجلس تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود.

 

در انگلستان اولین نفر مبتلا به ویروس کرونا درگذشت

  • یک شهروند بریتانیایی که سرنشین کشتی تفریحی دایموند پرینسس بود پس از ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او اولین بریتانیایی است که با ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.
  • سه مورد جدید ابتلا به کرونا در بریتانیا؛دو نفر از ایران آمده‌اند.
  • سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا تأیید شد از جمله دو نفر که از ایران سفر کرده بودند.
  • رئیس کمیته سلامت شورای قلابی شهر تهران گفته است ممکن است بین ۱۰تا ۱۵هزار نفر در ایران کرونا داشته باشند
  • ناهید خداکرمی، گفت: "ممکن است بین ۱۰تا ۱۵هزار نفر در ایران کرونا داشته باشند. البته برخی افراد ممکن است به این بیماری مبتلا باشند اما ندانند یا حتی گرفته باشند و خوب شده باشند"
  • وی گفت: در چین، طی یک روز، آمار مبتلایان به ۲۵هزار نفر رسید و با ورود کیت‌های تشخیص این عدد بالاتر رفت.

بستری شدن ۱۲۶۰نفر مشکوک ابتلا به کرونا در گیلان

  • مهدی شاد نوش، نماینده وزارت بهداشت در گیلان از بستری شدن "۱۲۶۰بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان" خبر داده است

آخرین آمار وزارت بهداشت ایران از شیوع کرونا: ۳۸۸مبتلا و ۳۴مورد مرگ

  • کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم صبح جمعه اعلام کرد که طبق آخرین آمار رسمی ۳۸۸نفر مبتلا و ۳۴مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس تأیید شده است.

 

  • دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ویروس کرونا ممکن است تا فروردین و یا اردیبهشت وجود داشته باشد.
  • پزشکیان نایب رئیس مجلس: شهرهای آلوده قرنطینه و ارگانهای دولتی تعطیل شوند.
  • دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: هم‌اکنون ۷نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا هستند. در بیمارستان تحت قرنطینه و مراقبت هستند.
  • چین: ۳۶هزار مبتلا به کرونا درمان و ترخیص شده‌اند که ۴۵.۹درصد کل بیماران مبتلا به این ویروس را شامل می‌شوند.

 

فوت دو نفر بدلیل کرونا

پنجشنبه هشتم اسفند ۹۸ – یکی از شهروندان یزد گفت: « در یزد یک جوان ۲۵ ساله و یک پیرمرد ۷۱ ساله در بیمارستان صدوقی که خاص بیماران کرونا هست فوت کرده اند».

 

آخرین آمار رسمی رژیم از مبتلایان ویروس کرونا 

  • مبتلایان ۳۸۸ نفر
  • قربانی۳۴ نفر

 

گزارش یکی از کارکنان بیمارستان کامکار 

پنجشنبه ۸ اسفند ۹۸ – یکی از کارمندان بیمارستان کامکار گفت: «دکتر فرزین معاون توسعه دانشگاه هم کرونا گرفت. ناراحت کننده اینجاست که دکتر و پرستارها رو میگن و کارگر نه. هشت نفر از کارگر های خدمات و آشپزخونه بیمارستان کامکار و فرقانی هم گرفتند. متاسفانه مادر خود من هم گرفته و دیشب تا همین الان درگیر بودم. خوشبختانه امروز و دیروز تلفات خیلی کم بود ، نسبت به روزهای دیگه البته وگرنه یک نفر هم زیاد هست. دیروز ۴ نفر در قم و امروز تا این ساعت که از دوستانم در مرکز پیام اورژانس و کامکار استعلام کردم ۲ نفر فوتی فقط کامکار داشت. ولی همکارها میگن در تهران اوضاع وخیم هست ، فقط اطلاع دقیق نداریم. مطمئن باشید اینها برای مرگ ۶۰ نفر تشییع رو عقب ننداختن حالا برای ۲۵ نفر نماز جمعه تعطیل میکنند؟؟ خیر ، بیش از اینهاست. این لیست بستری های ۴ بخش هست ، در حالت عادی هر لیست ۶الی ۷ مریض توی بخش بود الان هر لیست تا ۳۵ نفر بستری داریم که اکثریت کروناست. این فقط یک بیمارستان هست».

گزارش یکی از کارکنان بیمارستان کامکار

گزارش یکی از کارکنان بیمارستان کامکار

 

گزارشی از وضعیت بیمارستان ولیان الیگودرز 

پنجشنبه ۸ اسفند ۹۸ – یکی از هموطنان از الیگودرز ضمن تهیه کلیپی گفت: « اینجا بیمارستان ولیان الیگودرز است قبلا اطلاع رسانی کردند که این بیمارستان برای ویروس کرونا تخلیه وبه این ویروس اختصاص داده شده اما امروز من از قم آمدم اینجا یک آزمایش بدهم علاوه براینکه هزینه آزمایش و هزینه ویزیت دکتر میگیرند دکتر میگوید که این تست هیچ چیز را مشخص نمی کنه پولت راداری دور میریزی».

 

گزارشات مردمی 

 

جابجایی آخوندها از قم به استان هرمزگان

یکی از شهروندان از استان هرمزگان گفت: «آخوندهای قم با لباس شخصی یعنی مبدل از قم فرارکرده و به مناطق ما یعنی مابین بندر خمیر و بندرعباس کوچ کرده اند».

 

 

شیوع کرونا در منطقه کیانشهر لاهیجان 

پنجشنبه هشتم اسفند ۹۸ – یکی از شهروندان از منطقه کیانشهر لاهیجان گفت:‌« منطقه کیانشهر مردم کرونا گرفته‌اند. اما آماری نداریم».

 

 

اسامی تعدادی از بیماران کرونایی در رشت

پنجشنبه هشتم اسفند ۹۸ - یک هم وطن از رشت گفت : این اسامی بعضی نفراتی است که به کرونا متبلا شده‌اند:  اشکان جلیلی، مصطفی عبادی،اسماعیل خانزاده ،یاسر اکبر نیا.  حتی پرستارهای بدبخت یه لباس محافظ ندارن! من خودم با چشم دیدم، لباس فرم پوشیده بودن بعد روش یه لباس مشمایی مثل اونایی که موقع ظرف شستن میپوشن پوشیده بودن»

 

 

وضعیت بیماری کرونا

پنجشنبه هشتم اسفند ۹۸ - در فسا یک نفر به کرونا متبلا شده ، هم چنین در شیراز یک آخوند و یک پزشک و یک خانم مبتلا به کرونا شدند

 

 

فوت ۲ نفر در اثر کرونا در سمنان

پنجشنبه هشتم اسفند ۹۸ - دو نفر در یک بیمارستان در سمنان بر اثر بیماری کرونا فوت کردند.

فوت یک زن باردار در اثر کرونا در کرمانشاه

عصر روز پنجشنبه ۸ اسفند ۹۸ یک زن باردار در بیمارستان معتضدی کرمانشاه بر اثر کرونا فوت کرد

 

 

رئیس‌جمهور مغولستان به‌دلیل کرونا قرنطینه شد

  • «خالتماگینا باطلگو» رئیس‌جمهور مغولستان چندی پیش به چین سفر کرده بود.

 

مرز مهران از نهم اسفند به مدت دو هفته به‌طور کامل بسته می‌شود.

  • بر اساس نامه واصله به گمرک مهران، دولت عراق به مدت ۱۴روز از مورخ ۹اسفند ۹۸فعالیت تجاری و مسافری را در مرز مهران و زرباطیه عراق به‌حالت تعلیق درآورد

 

شمار مبتلایان به کرونا در استان مازندران ۱۶نفر اعلام شد.

ویروس جمهوری اسلامی کرونا

ویروس جمهوری اسلامی کرونا

 

ممنوعیت ورود ایرانیها به روسیه

  • روسیه ورود شهروندان ایران به این کشور را به‌صورت موقت ممنوع کرد

 

تعداد مبتلایان به کرونا در کره جنوبی از مرز ۲هزار نفر گذشت

  • مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در کره امروز جمعه اعلام کرد با تأیید ۲۵۶مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، تعداد افراد مبتلا به این ویروس به دو هزار و ۲۲تن رسیده است.آمار قربانیان ویروس کرونا در کره جنوبی ۱۳نفر اعلام شده است.

اقدام زیبای یکی از کاسبان خیابان سعدی زنجان

اقدام زیبای یکی از کاسبان خیابان سعدی زنجان

 

«کرونا» به بلاروس رسید/ ابتلای یک دانشجوی ایرانی

  • خبرگزاری حکومتی دانشجو: دارو خانه ماسک ندارد اما سوپرمارکتی می‌فروشد
  • روند شکایت و گلایه‌های مردم از عدم تهیه و یا خرید اقلام بهداشتی مورد نیاز مثل ماسک یا مواد ضد عفونی کننده نشان می‌دهد روند توزیع اقلام اضطراری نیز دست کمی از توزیع گوشت و مرغ ندارد! یعنی عملاً بین شرایط اضطرار و غیراضطراری که خطر سلامت جانی در میان است…

 

مهندس پور خانعلی مدیر جهاد کشاورزی رژیم در شهرستان رودبار به‌دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

 

تست ۴بیمار در بابل مثبت شد

  • طبق اطلاعیه شماره ۱۷ دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل تست ۴بیمار در بابل مثبت شد و در حال حاضر ۴۶بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان بستری هستند.

نخستین مورد مثبت کرونا در گتوند خوزستان

  • مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت: نتیجه آزمایش یک بیمار از شهرستان گتوند به کرونا ویروس مثبت و قطعی اعلام شد.

 مرز بین بخش عفونی و غیرعفونی در بیمارستان موسوم به بهشتی کاشان

مرز بین بخش عفونی و غیرعفونی در بیمارستان موسوم به بهشتی کاشان

 

مقامات بهداشتی کویت از شناسایی دو مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند

  • کویت از شناسایی دو مورد ابتلای دیگر به ویروس کرونا خبر داد. به‌گفته وزارت بهداشت این کشور به این ترتیب تعداد مبتلایان در این کشور به ۴۵نفر می‌رسد. هیچ مورد مرگ در اثر این بیماری گزارش نشده است.
  • خبرگزاری رویترز به‌نقل از مقامات بهداشتی کویت می‌گوید که این دو نفر مثل موارد قبلی، یا به ایران سفر کرده بودند و یا با افرادی که به ایران رفته بودند، در تماس بودند.

پاکستان پروازهای ایران را لغو کرد و مرزهایش را بست؛

  • دو مورد ابتلا به کرونا به ایران سفر کرده بودند
  • پاکستان کلیه پروازها به ایران و برعکس را متوقف کرد مرزهای خود را با این کشور بست.

 

کرونا در زندان قزلحصار

  • در زندان قزلحصار هم ویروس کرونا آمده و چند زندانی به این ویروس مبتلا شده‌اند. اما دژخیمان زندان به آن رسیدگی نمی‌کنند و صدای آن را هم در نمی‌آورند.
  • در زندان قزل‌حصار ۷نفر از زندانیان عادی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که اسامی ۳نفر از آنها به این قرار است: سعید همتی، میثم مونوری، محمدحسام رحیمی
  • اگر اقدام جدی برای پیشگیری در زندانها انجام نشود با شلوغی بندها که زندانیان تا جلوی سرویسهای بهداشتی می‌خوابند و کوچکترین بهداشتی وجود ندارد، این ویروس همه گیر می‌شود تهدید جانی برای همگان هست.

 

  • گزارشها حاکی از ۱۰۰قربانی کرونا در قم، ۲۲نفر در کاشان و ۱۴نفر در اراک است. گفته می‌شود در بیمارستان کامکار قم تنها در روز چهارشنبه ۱۸نفر درگذشته‌اند.
  • آخوند هادی خسرو شاهی، سفیر پیشین رژیم در واتیکان و نمایندهٔ ‌ پیشین خمینی در جلسات مختلف خارج کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا مرد.

 

  • مایک رایان مدیر اجرایی حوادث اضطراری سازمان بهداشت جهانی: ابعاد گسترش کرونا در ایران ممکن است بسا بیشتر از آنچه دیده شده است، باشد.
  • در یک اقدام دیرهنگام و در وحشت از خشم مردم به‌خاطر شیوع گستردهٔ کرونا، رژیم آخوندی مجبور شد نمایش جمعه را در تهران و ۲۲استان دیگر لغو کند.

 

نخستین موارد ابتلا به کرونا در لیتوانی و نیجریه مشاهده شد.

- دیپلمات اتریشی در سفر به ایران کرونا گرفت

  • بنا‌ به گزارش روزنامه اتریشی کوریر یک عضو وزارت‌خارجه اتریش بعد از سفر به ایران مبتلا به کرونا شد و در بیمارستان وین قرنطینه شد. به گزارش این روزنامه نتیجه تست یکی از اعضای هیاتی که به تهران رفته بود مثبت بوده و سایر اعضای هیات تحت آزمایش می‌باشند.

 

۴نماینده مجلس رژیم کرونایی شدند

  • وکیلی نماینده مجلس ارتجاع، در توئیتی نوشت: طبق اطلاع از تست کروناویروس سی نفر از همکاران در مجلس شورای اسلامی، تاکنون نتیجه اعلان شده ۴نفر مثبت است

 

۲۰مورد مشکوک و ۳مورد قطعی‌ به کرونا ویروس در آبادان/ ورودی‌های شهر بسته شد

  • رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان: تاکنون آزمایش اولیه ابتلای سه نفر به ویروس کرونا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان مثبت اعلام شده است.
  • هم اکنون حدود ۲۰نفر در این بیمارستان به موارد مشکوک به کرونا ویروس بستری هستند.
  • فرماندار رژیم از تدابیر شدید و بستن ورودی این شهر گفته و از تلاش برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی خبر داده است.

 

ظرفیت بیمارستانهای کامکار و فرقانی قم تکمیل شده است

  • قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانهای کامکار و فرقانی گفت: در صورت به اوج رسیدن این بیماری در قم، یک بیمارستان صحرایی را آماده‌سازی خواهیم کرد.

 

هلند نیز به کرونا مبتلا شد

  • هلند نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تأیید کرد.

 

  • تدروس گبرایسوس مدیر سازمان بهداشت جهانی گفت شیوع ویروس کرونا به "مرحله‌ای سرنوشت ساز" رسیده و اکنون "پتانسیل همه‌گیری در جهان" را دارد.

 

۵۰مورد مشکوک به ویروس کرونا در استان هرمزگان

  • مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفته است که از یک هفته گذشته تاکنون ۱۶۱نفر با علائم بیماری تنفسی در بیمارستانهای این استان بستری شدند که از این میزان ۵۰مورد مشکوک به بیماری کرونا هستند.  ۲مورد هم به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd818d10-6651-4637-b28b-22ae82a79826"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات