728 x 90

ونزوئلا رقیب دوم رژیم ایران در صادرات نفت به چین

صادرات نفت ونزوئلا
صادرات نفت ونزوئلا

در پی افت فروش نفت رژیم آخوندی به چین به‌دلیل تخفیف بالای نفت صادراتی روسیه، روزنامه حکومتی شرق در مطلبی با عنوان «گره چینی نفت ایران» نوشت: نفت ارزان‌تر ونزوئلا هم رقیب نفت رژیم ایران در بازار چین شده است.

داده‌های مؤسسه ردیابی کشتی رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد که ونزوئلا موفق شده است در ماه مارس دوبرابر بیشتر نفت خام را به‌طور مستقیم به مشتری پروپاقرص نفت ایران یعنی چین بفروشد. برخی تقویت تولید نفت ونزوئلا توسط رژیم ایران را زیانی برای بازار تحریم‌زده نفت ایران می‌دانند.

بر اساس این گزارش چین حدود ۲۴۸ هزار بشکه در روز نفت خام ونزوئلا را دریافت کرده است. این مقدار حدود دو برابر نفتی است که چین در ماه فوریه از ونزوئلا وارد کرده بود. البته آخرین اطلاعات که درباره قیمت خرید چین از ونزوئلا وجود دارد مربوط به روزنامه آمریکایی میامی‌هرالد است که زمستان ۱۴۰۰ نوشته بود ونزوئلا هر بشکه نفتش را با تخفیف شدید و تقریباً ۲۵ دلار ارزان‌تر از قیمت بازار به چین می‌دهد.

شرق افزود: گزارش ماهانه بازار نفت اوپک در آذر۱۴۰۰ نشان می‌داد تولید ونزوئلا نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً دوبرابر شده بود. ونزوئلا در مارس هم ۶۹۷هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که ۳۳درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهبود داشت.
این رشد چشمگیر را می‌توان به طیفی از عوامل ارتباط داد ولی شاید مهم‌ترین عامل کمکهای فنی و مواد رقیق‌کننده ارائه‌شده از سوی رژیم ایران باشد.

به‌نوشته، نشریه El Nuevo Herald نشریه اسپانیایی زبان آمریکایی، ونزوئلا با کمک رژیم ایران موفق شده است در ماه‌های اخیر تولید نفت خود را به بالاترین ظرفیت برساند و حدود دو برابر کند.
که به‌طور به میانگین ۹۰۰هزار بشکه در روز رسید و در ژانویه سال جدید (دی- بهمن) تا تولید۸۵۰ هزار بشکه نفت در روز باقی ماند که این مسأله به‌دلیل دریافت مواد رقیق‌کننده صادراتی از سوی رژیم ایران بوده است (روزنامه حکومتی شرق ۱خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a69fc270-be80-4573-926a-00285d68f762"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات