728 x 90

ولید فارس:‌ کنفرانس ورشو باید با رهبران اپوزیسیون دموکراتیک ایران رابطه برقرار کند

ولید فارس
ولید فارس

ولید فارس مشاور سابق سیاست خارجی دونالد ترامپ در دوران رقابتهای انتخاباتی طی مقاله‌یی که در سایت دانشگاه جرج واشنگتن درج شده به کنفرانس بین‌المللی لهستان اشاره کرد و نوشت:‌ ضروریست که تمام کنفرانسهای بین‌المللی مرتبط با ایران با اپوزیسیون ایران تعامل داشته باشد، همان‌گونه که کشورها از خوان گوایدو رئیس جمهور فعلی ونزوئلا حمایت کردند، کنفرانس ورشو هم بایستی رهبران اپوزیسیون دموکراتیک ایران را شناسایی کرده و با آنها رابطه برقرار کند.

و من امیدوار هستم بعد از ورشو، تهران نسیم تغییر را حس کند که شروع به وزیدن می‌کند.

 

از ورشو تا تهران، آیا آزادی به صدا در خواهد آمد؟

ولید فارس در این مطلب با عنوان «از ورشو تا تهران، آیا آزادی زنگ خواهد زد؟» نوشت: آمریکا و لهستان در این هفته یک اجلاس وزیران را به‌طور مشترک برگزار می‌کنند تا صلح و امنیت در خاورمیانه را ارتقا بدهند و روی نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه متمرکز خواهند بود.

این گردهمایی بین‌المللی در ۱۳و ۱۴فوریه در ورشو برگزار می‌گردد. تهران پیشاپیش گفته است این اجلاس، تلاشی به رهبری آمریکاست تا بیش‌ از‌پیش رژیم آیت‌الله را منزوی کرده و فرو بپاشاند. این اولین اجلاس در نوع خود است که رژیم ایران و تمامی جهادگراها در این منطقه را هدف قرار داده است از این جهت مهم و ضروریست که موفق شود.

 

همانگونه که ماهها قبل گفته بودم هم آمریکا و هم خاورمیانه لازم است یک کمپین فشار بر رژیم ایران برای یک پاسخ بین‌المللی را پی بگیرند. پیشنهادم بر اساس سیاست تشدید تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران و بحثی که حول آینده شبه‌نظامیان ایران در عراق، سوریه لبنان و یمن بود. استدلالم این بوده که تا آمریکا یک ائتلاف وسیعتری برای ترویج تغییر در ایران را ایجاد نکند صرف تشدید تحریم‌ها باعث تغییر نمی‌شود.

تحریم‌های اقتصادی نیاز به زمان دارند و خیلیها شامل دوستان اروپایی خودمان دست‌اندر کارند تا آنها را دور بزنند... در کنفرانس ورشو که قبل از این، حول اقلیتهای خاورمیانه برگزار شده بود من توصیه کردم که یک کنفرانس حول مقولات جهانی خاورمیانه شامل امنیت، جوامع مدنی و تروریسم برگزار شود. من خوشحال شدم که چند هفته قبل آمریکا و لهستان برای چنین کنفرانسی در ورشو توافق کردند...

یک ائتلاف برای مهار ایران و مقابله با افراطی گرایی در خاورمیانه باید گسترده باشد و دولتهای اروپایی را هم شامل شود و هر چه بیشتر کشورها از آمریکای لاتین و آفریقا و آسیا هم به آن بپیوندند.

 

متحد شدن با اپوزیسیون

در هر صورت همان‌طور که در کتابم تحت عنوان «آخرین بهار» بحث کرده‌ام این ضروریست که تمام کنفرانسهای بین‌المللی مرتبط با ایران بایستی با اپوزیسیون ایران تعامل داشته باشد همان‌گونه کشورها از خوان گوایدو رئیس جمهور فعلی ونزوئلا حمایت کردند، کنفرانس ورشو هم بایستی رهبران اپوزیسیون مدره‌ٔ دموکراتیک ایران را شناسایی کرده و با آن رابطه ایجاد نماید.

بعد از اجلاس ریاض، اجلاس ورشو یک ایده خوب دیگر است و من امیدوار هستم بعد از ورشو، تهران نسیم تغییر را حس کند که شروع به وزیدن می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe98e3c3-4d15-49fb-bf84-77c03e306136"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات