728 x 90

ولید جنبلاط بار دیگر رابطه رژیم اسد با ذخیره‌سازی نیترات آمونیوم در بیروت و انفجار آن را فاش کرد

ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست مترقی لبنان
ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست مترقی لبنان

سایت اورینت نت روز ۱۳آذر درباره اظهارات ولید جنبلاط و انفجار بندر بیروت نوشت: ولید جنبلاط یکی از رهبران لبنان و رهبر حزب سوسیالیست مترقی، مجدداً اتهام خود مبنی بر این‌که رژیم اسد پشت ذخیره‌سازی نیترات آمونیوم که منجر به انفجار بندر بیروت در سال۲۰۲۰ شد را تکرار کرد. وی دلایل و انگیزه‌های انتقال این مواد خطرناک از سوریه به لبنان را فاش کرد.

جنبلاط روز گذشته در گفتگو با سایت "ایسی بیروت" گفت: ما باید پرونده انفجار بندر را بررسی کنیم. پس از فاجعه، من علناً ​​رژیم سوریه را متهم کردم که نیترات آمونیوم را به لبنان آورده است که از آن برای بمباران شهرهای سوریه و روستاها با هلیکوپتر استفاده می‌کند.

جنبلاط درباره انگیزه رژیم اسد برای انتقال نیترات آمونیوم از مناطق تحت کنترل خود در سوریه به بیروت، پایتخت این کشور، توضیح داد: «در آن زمان یعنی پس از توافق آمریکا و روسیه درباره تسلیحات شیمیایی سوریه، منطقه حمص هم‌چنان در آتش بود، بنابراین محور بیروت-دمشق امن‌تر بود».

جنبلاط هم‌چنین تأکید کرد که ائتلاف رژیم ایران (حزب‌الله و رژیم اسد) از طریق اهرمهای خرابکارانه و شبه‌نظامیان فرقه‌یی خود، با سیاست ترور و انفجار به‌ویژه انفجار بندر بیروت در ماه اوت سال۲۰۲۰ که وی آنرا "کشتار جمعی" توصیف کرد، به میزان زیادی بر لبنان مسلط شده است. وی افزود، اما همه اینها بجز یک مورد، بدون هیچ حکم دستگیری، گذشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d49c9858-193b-45d0-b369-970e9a763445"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات