728 x 90

وزیر دفاع آمریکا: تمام گزینه‌ها برای حفظ امنیت آمریکا قابل بررسی است

لوید‌ آستین وزیر دفاع آمریکا
لوید‌ آستین وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع آمریکا، ضمن تأکید دوباره بر رویکرد دولت بایدن در مورد برنامه هسته‌یی رژیم ایران مبنی بر یافتن راه‌حل دیپلماتیک، همزمان به رژیم ایران هشدار داد که همه گزینه‌های لازم برای حفظ امنیت ایالات متحده قابل بررسی است.

لوید آستین که به‌منظور دیدار و گفتگو با مقامات بحرین و امارات متحده عربی، دو متحد واشنگتن در حوزه خلیج‌فارس، به منطقه رفته است گفت: «می‌دانم که بسیاری از ما نگرانی‌های عمیقی در مورد اقدامات بی‌ثبات‌کننده دولت ایران، از جمله حمایت این کشور از تروریسم، گروه‌های نیابتی خطرناک و برنامه هسته‌ای‌اش داریم. آمریکا هم‌چنان به جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌یی متعهد است و ما هم‌چنان پایبند به نتیجه دیپلماتیک مذاکره هسته‌یی هستیم. اما اگر ایران مایل به تعامل جدی نباشد، ما تمام گزینه‌های لازم را برای حفظ امنیت ایالات متحده بررسی می‌کنیم».

وزیر دفاع آمریکا به دیگر چالشهای ناشی از اقدامات رژیم ایران در منطقه نیز اشاره کرد و از رژیم ایران خواست که با جدیت مذاکرات جاری با همسایگان را که هدف آن کاهش تنش در خلیج‌فارس و خاورمیانه است، پی‌گیری کند.

وی گفت: «ایران همه ما را با چالشهای امنیتی جدی مواجه می‌کند که فراتر از چالش ناشی از برنامه هسته‌ای‌اش است. ایران تنشها را در این منطقه و فراتر از آن دامن می‌زند و این اقدامات به تضعیف صلح و ثبات برای همه ما منجر شده است. اکنون همسایگان ایران تلاشی برای گفتگو با هدف بهبود روابط را آغاز کرده‌اند و ما کاملاً از آن حمایت می‌کنیم، و از رژیم ایران می‌خواهیم که نقش خود را برای برداشتن گام‌هایی جهت کاهش خشونت و درگیری ایفا کند».

وزیر دفاع آمریکا در مورد حملات رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش گفت ادامه این‌گونه تهاجمات هزینه‌بر خواهد بود.

وی گفت: «ایالات متحده آمریکا حق دفاع از خود را محفوظ می‌داند و ما در زمان و مکانی که انتخاب می‌کنیم از خود و منافع‌مان دفاع خواهیم کرد، و هیچ کشور و فردی نباید در این مورد اشتباه کند. ما این تعهد را در قبال شرکایمان نیز داریم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a2237e7-3bee-4f57-a6ea-7f145e306c3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات