728 x 90

وزیر خارجه کانادا: مردم ایران برای محافظت از حقوق انسانی خودشان می‌جنگند

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا
ملانی جولی وزیر خارجه کانادا

ملانی جولی؛ وزیر خارجه کانادا؛ روز دوشنبه ۷فروردین با انتشار پیامی توئیتری پیرامون دهمین بسته تحریمی این کشور علیه رژیم ایران نوشت: «حقیقت ساده این است: مردم ایران خواهان آینده‌ای بهتر هستند. آنها برای محافظت از حقوق انسانی خودشان می‌جنگند تا فرزندانشان و نسل‌های آینده بتوانند در صلح و رفاه زندگی کنند. به همین دلیل است که امروز دهمین بسته تحریمی خودمان را علیه این رژیم راه انداختیم».

 

 

دولت کانادا روز دوشنبه ۷فروردین اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران به‌دلیل نقض حقوق‌بشر و تولید پهپادها و موشک‌های بالستیک، دو نهاد و هشت فرد را هدف قرار داده است.

وزارت‌خارجه کانادا در بیانیه‌یی اعلام کرد آخرین دور تحریم‌های کانادا علیه ایران، که دهمین دوره از اکتبر است، افرادی از جمله مقامات ارشد سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی (LEF) را به‌دلیل «نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر» در تهران و شمال غرب ایران هدف قرار می‌دهد... .

همچنین این تحریم‌ها شامل ممنوعیت ارائه خدمات مالی و اقتصادی به افراد و شرکت‌هایی است که در این فعالیت‌ها دست داشته‌اند. این تحریم‌ها در راستای حمایت کانادا از حقوق بشر و دفاع از حقوق مردم ایران اعمال شده است.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، اعلام کرد که کانادا تحریمهای بیشتری را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (ایران) اعمال می‌کند. این دهمین بسته تحریمی از اکتبر ۲۰۲۲ است که توسط کانادا علیه رژیم ایران اعمال می‌شود.

تحریم‌های هشت فرد و دو نهاد را لیست‌گذاری می‌کند. از جمله مقامات ارشد در سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی (LEF) - به‌دلیل نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر در تهران و مناطق کردنشین و آذری نشین شمال غرب ایران - و مقامات ارشد درگیر در تولید هواپیمای بدون سرنشین و موشک بالستیک در ایران.

نهادهای تحریم شده با کمک به رژیم ایران در مختل کردن و دستکاری ارتباطات آنلاین معترضان به رژیم یا با تأمین تجهیزات تاکتیکی مورد استفاده در سرکوب وحشیانه تظاهرات، از این رژیم حمایت می‌کنند.

این لیست شامل افراد زیر است، اما محدود به موارد زیر نیست:

  • حسن حسن زاده، فرمانده نیروهای سپاه تهران
  • غلامحسین محمدی اصل، فرمانده نیروهای سپاه پاسداران در استان اردبیل.
  • عباس نیلفروشان، معاون امور عملیاتی سپاه پاسداران
  • عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس تهران
  • قاسم دماوندیان، مدیر ارشد اجرایی صنایع هوایی قدس
  • نادر خون سیاوش، مدیرعامل سازمان صنایع هوافضا
  • ایمن صنعت زمان فرا، یک شرکت تولیدکننده تجهیزات برای نیروهای امنیتی
  • راوین آکادمی، یک مؤسسه آموزشی که در زمینه امنیت سایبری تخصص دارد
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b0dc01b-cf78-42d0-aebe-579a2f6b48ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات