728 x 90

وزیر انرژی لبنان: فعلا ٰطرحی برای مذاکره با رژیم ایران برای واردات بنزین وجود ندارد

ریموند غجر
ریموند غجر

بنا به گزارش دویچه وله وزیر انرژی لبنان روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه به صراحت اعلام کرد که لبنان در حال حاضر برنامه‌یی برای مذاکره با رژیم ایران به‌منظور خرید نفت را ندارد.

ریموند غجر وزیر انرژی لبنان در اظهارات امروز خود گفت: «فعلاً طرحی برای مذاکره با رژیم ایران برای واردات بنزین وجود ندارد و با دولت عراق برای تأمین احتمالی سوخت مذاکراتی آغاز شده است».

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته خرید نفت لبنان از رژیم ایران را غیرقابل پذیرش خوانده و گفته بود: «به‌طور حتم این یک کالای تحریم شده است، و ما هر اقدام لازم را به خرج خواهیم داد تا مطمئن شویم رژیم ایران نتواند نفت خام خود را به هیچ جایی بفروشد، از جمله به حزب‌الله در منطقه.». .

از سوی دیگر، رئیس امنیت داخلی لبنان خبر داد که کشورش به‌منظور حل بحران مالی و اقتصادی، مذاکراتی را با کویت برای دریافت سوخت مورد نیاز آغاز کرده است.

رئیس امنیت داخلی لبنان به روزنامه الرأی گفته است: «ما قصد داریم ۱۰۰درصد نیازهای خود را مستقیماً از کویت تأمین کنیم، بدون این‌که هر واسطه‌ای یا شرکت دیگری در این میان سودی ببرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6be72c0-8ad1-4a1a-8fec-4d33e28694b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات