728 x 90

وزیر امور خارجه انگلستان: رژیم ایران در حال گسترش خون‌ریزی و ویرانی در سراسر جهان است

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان
جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان

 به گزارش اسکای نیوز شنبه ۲۸آبان جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان یک روز قبل از سفر به قطر برای جام جهانی، جایی که انگلستان با ایران بازی خواهد کرد، ایران را محکوم خواهد کرد. جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه، ایران را به گسترش خون‌ریزی و ویرانی در سراسر جهان متهم خواهد کرد، زیرا وی بر عزم انگلستان برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌یی تأکید می‌کند.

کلورلی در کنفرانس امنیتی بین‌المللی روز شنبه ۲۸آبان در بحرین هشدار می‌دهد که تسلیحات عرضه‌شده توسط ایران امنیت خاورمیانه و فراتر از آن را تهدید می‌کند.

وی به پهپادهای تهاجمی ساخت ایران که توسط روسیه برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین استفاده می‌شوند، به‌عنوان نمونه‌یی از نفوذ بدخیم این کشور اشاره خواهد کرد.

در عین‌حال، او خواهد گفت که برنامه هسته‌یی ممنوعه ایران در مرحله توسعه «پیشرفته‌تر» از هر زمان دیگری قرار دارد.

کلورلی پس از حضور در کنفرانس، به قطر می‌رود و در بازی افتتاحیه انگلستان در جام جهانی مقابل ایران شرکت خواهد کرد.

این رویارویی در زمان تشدید تنشها با رژیم صورت می‌گیردکه اوایل این هفته، انگلستان دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مقامات ایرانی در ارتباط با سرکوب وحشیانه تظاهراتی که پس از کشته شدن مهسا امینی ۲۲ساله در بازداشت آغاز شد، اعمال کرد. 

در همین حال، کن مک کالوم، مدیر کل MI۵ فاش کرده است که مأموران اطلاعاتی ایران افرادی را در انگلستان هدف قرار داده‌اند که آنها را دشمن رژیم می‌دانند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4adab183-8318-421e-aa91-2b02da540f00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات