728 x 90

وزیر امور خارجه آمریکا: رژیم ایران مسئول حمله به نفتکش در ساحل عمان است و پاسخی مناسب در راه است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا

آمریکا بعد از انگلیس و اسراییل روز یک‌شنبه دهم مرداد رژیم ایران را متهم به حمله مرگبار به نفتکش اسراییلی در ساحل عمان کرد و قول داد که «پاسخی مناسب» به این حمله در راه است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌یی گفت: «با بررسی اطلاعات موجود، اطمینان داریم که رژیم ایران این حمله را انجام داده است».

آقای بلینکن در این بیانیه گفته است که هیچ توجیهی برای این حمله وجود ندارد و آمریکا با شرکای خود در حال بررسی مراحل بعدی است و با دولتهای منطقه نیز برای «پاسخ مناسب» به این حمله در حال گفتگو است.

کمی پیش از آقای بلینکن، دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا نیز اعلام کرد که به باور دولت لندن، رژیم ایران پشت حمله به این نفتکش بوده و این کار «حمله‌یی عامدانه و نقض فاحش قوانین بین‌المللی» است.

 

در حمله‌یی پهبادی بامداد پنجشنبه هفتم مرداد، کشتی «مرسر» که در مالکیت شرکت اسراییلی «زودیاک» است، آسیب دید و دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی آن کشته شدند.

آقای راب حمله به نفتکش را «بی‌رحمانه» توصیف کرده و گفته است بریتانیا با متحدان خود در حال رایزنی است تا پاسخی به این «حمله غیرقابل قبول» داده شود (سایت وزارت‌خارجه ۱۰مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/909cbed1-fb16-4098-970e-5ed86eed2f86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات