728 x 90

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیهٴ پایانی اجلاس خود استفادهٴ رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی را قویاً محکوم کردند

بیانیه پایانی وزرای خارجه اتحادیه اروپا
بیانیه پایانی وزرای خارجه اتحادیه اروپا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیهٴ پایانی اجلاس خود در لوکزامبورگ، اعلام کردند: «ما استفادهٴ ادامه‌دار و مکرر رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی، از جمله تازه‌ترین حمله به دوما که یک نقض جدی قانون بین‌الملل و توهین به کرامت انسانی است را، قویاً محکوم می‌کنیم. در این چارچوب، شورای (اتحادیه اروپا) درک می‌کند که هدف قرار دادن تأسیسات تسلیحات شیمیایی در سوریه توسط آمریکا، فرانسه و انگلستان، اقدامی با هدف جلوگیری از استفادهٴ مجدد از تسلیحات و مواد شیمیایی توسط رژیم سوریه برای کشتار مردم (این کشور) بوده است. شورا از تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از استفاده از تسلیحات شیمیایی، حمایت می‌کند».

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیهٴ خود همچنین خواهان برقراری اجرای قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت و توقف بمبارانها در سوریه، به‌ویژه در ادلب و در جنوب این کشور شدند و بر انتقال سیاسی بر اساس بیانیهٴ ژنو و قطعنامه 2254 شورای امنیت تأکید کردند.
این بیانیه می‌افزاید: «اتحادیه اروپا به حمایت از اپوزیسیون سیاسی سوریه و تعامل سازندهٴ آن در روند سیاسی در ژنو و فعالیت‌هایش با جامعهٔ مدنی، ادامه می‌دهد... اتحادیه اروپا فعالیت کمیسیون مذاکره‌کنندهٴ سوریه که هیأت فراگیر اپوزیسیون در مذاکرات تحت هدایت ملل‌متحد است و تعهد آن به یک راه‌حل از طریق مذاکره را مورد ستایش قرار می‌دهد».

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، گفت: «من و بوریس جانسون به 28(کشور اتحادیه اروپا) اصول... و اهداف عملیات علیه تأسیسات شیمیایی... در سوریه را که همراه با آمریکا صورت گرفت، توضیح دادیم. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو از ما در ارادهٔ پیش‌گیری و منصرف‌کردن از هر گونه استفاده از تسلیحات شیمیایی حمایت کردند. از این‌رو اتحادیه اروپا در این لحظات خطیر متحد است».
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان نیز، گفت: « از حمایت قوی بین‌المللی از (حمله) انگلستان، آمریکا و فرانسه تشکر می‌کنم».
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/812fb2b0-9f44-46cc-a9c5-a98417ffa0bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات