728 x 90

وزارت دفاع آمریکا: نیروهای کمکی این کشور تا هر زمان لازم باشد در خلیج‌فارس علیه تهدیدهای سپاه پاسداران می‌مانند

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنجشنبه ۹شهریور تصریح کرد: "هر چند آینده قابل پیش‌بینی نیست، اما، تا هر زمان که لازم باشد نیروهای کمکی آمریکا در خلیج‌فارس می‌مانند."

وی سپس تصریح کرد که علت حضور این نیروها در خلیج‌فارس پیش‌گیری از هر گونه تهدید و رفتارهای غیرحرفه‌یی یا خطرناک سپاه پاسداران است. وی در ادامه افزود که طی هفته‌های گذشته آمریکا هم‌چنان شاهد حملات و فشارهای سپاه پاسداران به کشتی‌های تجاری در خلیج‌فارس بوده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا سپس گفت: از آنجا که این تهدیدها کاهش یافته، دلیلی ندارد که آمریکا نیروهای کمکی خود را از خلیج‌فارس بیرون بکشد.

در ژوئیه گذشته، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به تهدیدهای مکرر سپاه پاسداران علیه کشتی‌های تجاری در خلیج‌فارس سه هزار نیروی کمکی، یک ناوشکن و یک ناو هواپیمابر حامل جنگنده‌های "اف ٣۵"و"اف۱٦" را به منطقه اعزام کرد. پیش‌تر سپاه پاسداران تلاش کرده بود که در یک روز دو کشتی تجاری را در تنگۀ هرمز و خلیج عمان توقیف کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ea12f3f-e8c9-4abf-a5af-ebe8b7dd48a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات