728 x 90

وزارت دفاع آمریکا ادعاهای رژیم ایران در مورد «رهگیری» کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا را رد کرد

کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا
کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا

فاکس نیوز سه‌شنبه ۳۱مرداد گزارش داد: نیروی دریایی رژیم ایران روز دوشنبه فیلمی را منتشر کرد که مدعی بود کشتی‌های تهاجمی سریع‌السیر این رژیم، کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا را در تنگه هرمز آزار می‌دهند، اما وزارت دفاع آمریکا می‌گوید چنین رهگیری رخ نداده است و ادعای رژیم ایران "نادرست" است.

رسانه‌های حکومت ایران در فیلمی به‌شدت ویرایش شده مدعی شدند که قایقهای تندرو رژیم ایران کشتی‌های یو.اس.اس باتان و یو.اس.اس توماس هادنر را در ۱۷اوت "رهگیری" کرده‌اند. یکی دیگر از مقامات وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده همیشه در آبهای بین‌المللی باقی می‌مانند.

این مقام گفت: «ایالات متحده به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر کجا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

فاکس نیوز افزود: رسانه‌های رژیم ایران هم‌چنین مدعی شدند که ازدحام قایق‌ها چند هلیکوپتر را مجبور به فرود بر روی کشتی‌های جنگی آمریکا کرده است، ادعای دیگری که پنتاگون آن را رد می‌کند. ریک چرنیتس، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «هیچ هلیکوپتر آمریکایی به‌دلیل تهدیدات نیروی دریایی سپاه به عرشه کشتی بازنگشته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92f894fe-2099-41b6-b016-cd0c3c2fc2ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات