728 x 90

وزارت دادگستری آمریکا به‌دنبال عوامل رژیم ایران در نقض قانون کنترل صادرات تسلیحات

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

دادگاه فدرال در ناحیه کلمبیا روز چهارشنبه دوم فروردین با صدور دو کیفر خواست؛ چند تن از عوامل رژیم آخوندی را به نقض قانون کنترل صادرات تسلیحات در بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳متهم کرد.

در ارتباط با این اطلاعیه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا سه نفر از متهمان و چهار نهاد را به دلیل مشارکت در تهیه تجهیزات پشتیبانی از برنامه‌های موشک‌های بالستیک و هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و تسلیحات رژیم ایران معرفی کرد.
بر اساس کیفرخواست صادره؛ بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳، متهمان امان‌الله پایدار از ایران و مورات بوکی از ترکیه برای تهیه و صدور فناوری آمریکا برای ایران از طریق شرکتهای ترکی و شرکتهای مهندسی صنایع فرازان در ایران توطئه کرده‌اند که می‌تواند کارآیی و قدرت پیل‌های سوختی را آزمایش کند و سعی کردند یک سیستم تشخیص زیستی را به دست آورند که در تحقیقات و استفاده از سلاحهای کشتار جمعی کاربرد دارد.
در ادامه کیفرخواست آمده است که بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹، متهمان آغشار محمودی،؛ بهرام محمودی و محمود علیلو، از ایران و شاهین گلشنی، از امارات متحده عربی در توطئه برای دستیابی به فناوریهای آمریکا از جمله یک دوربین پرسرعت که دارای کاربردهای آزمایش موشک‌های هسته‌یی و بالستیک دارد و یک مجموعه چرخهای فرود جت جنگنده F-5 و یک سیستم حسگر هواشناسی، از طریق شرکت‌های خود، شرکت آران مدرن کیش، در ایران و و فن آوری های مدرن، در امارات همکاری داشته‌اند و متهمان همچنان متواری هستند....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8b116d3-41bb-4459-931f-7166ba82d276"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات