728 x 90

وزارت‌خزانه‌ داری آمریکا پرتاب موشک بالستیک رژیم ایران را تحریک آمیز خواند و محکوم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد آمریکا برنامه موشکی بالستیک رژیم ایران را هدف قرار داده است.

منوچین هشدار داد خزانه‌داری آمریکا هر شخص یا نهادی را که در فعالیت‌های موشکی ممنوعه رژیم ایران نقش داشته باشد، مشمول تحریم‌های جدی قرار خواهد داد.

 

در همین رابطه دولت فرانسه امروز دوشنبه ۱۲آذرماه اعلام کرد آزمایش موشک میان‌برد از سوی رژیم ایران که قابلیت حمل کلاهک‌های مختلف دارد اقدامی تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات است.

اگنس فون مول، سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه، در بیانیه‌یی گفت آزمایش موشکی شنبه گذشته رژیم ایران باعث نگرانی پاریس شده است. فرانسه «این اقدام تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات را محکوم می‌کند».

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه گفت: اقدام (رژیم)ایران با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست و از تهران خواست تا فوراً تمام فعالیت‌های موشکی بالستیک خود را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی دارد متوقف کند.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا آزمایش موشک میان‌برد بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های جنگی متعدد رژیم ایران را نقض توافق بین‌المللی دانست و آن‌را محکوم کرد.

 

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۰آذر نوشت: در میان تنشها بین واشنگتن و رژیم ایران در رابطه با موشکهای بالستیک پمپئو طی بیانیه‌یی که در توییتر منتشر شد هشدار داد که رژیم ایران آزمایش و تکثیر موشکی را افزایش می‌دهد. مایک پمپئو خواست که رژیم ایران این فعالیتها را متوقف کند.

 

وزیر خارجه آمریکا در توییت خود گفت: "رژیم ایران هم اینک یک موشک میان‌برد بالستیک شلیک کرده است که قادر به حمل کلاهک جنگی متعدد می‌باشد".

وی افزود این آزمایش قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت را نقض می‌کند. وی با اشاره به تأیید شورای امنیت در مورد توافق‌نامه بین‌المللی هسته‌یی افزود"ما این عمل را محکوم می‌کنیم".

 

جرمی‌هانت وزیر خارجه انگلستان در پیام توییتری خود آزمایش موشک بالستیک میان‌برد از سوی رژیم ایران را تحریک‌آمیز خواند و آن‌را محکوم کرد.

وزیر خارجه انگلستان در همین رابطه نوشت: آزمایش موشک میان‌بردِ بالستیک (رژیم)ایران «ناسازگار با قطعنامه ۲۲۳۱است» و اقدامی تحریک‌آمیز و تهدیدکننده است.

جرمی‌ هانت همچنین گفت: «حمایت ما از برجام به هیچ‌وجه نگرانی‌مان از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده موشکی ایران را کم نمی‌کند».

 

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا درباره آزمایش موشکی رژیم آخوندی روز یکشنبه ۱۱آذرماه گفت:‌ رژیم ایران هم‌چنان بر حمایت تجاوزکارانه از تروریسم اصرار دارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «خطری که از سوی رژیم ایران وجود دارد، چند جانبه است و قطعاً آنها با این آزمایش موشکی قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد را زیر پا گذاشتند، قطعنامه‌ای که به آنها می‌گوید دست به این آزمایش‌ها نزنید. این اقدام نشان می‌دهد که تا کنون تمام تلاش‌های ما برای منصرف کردن رژیم از حمایت تجاوزکارانه تروریسم، احتمالاً مثل این تلاش سازمان ملل برای جلوگیری از آزمایش‌های موشکی‌شان، راه به جایی نخواهد برد.»

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی رژیم ایران گفت: تهران هم‌چنان بر حمایت تجاوزکارانه از تروریسم اصرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2db2a294-64d2-42b3-87d6-e40154b202fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات