728 x 90

وزارت‌خارجه فرانسه: نتیجه‌گیری گزارشهای آژانس عدم همکاری جدی و تداوم نگران‌کننده برنامه هسته‌یی ایران را نشان می‌دهد

وزارت خارجه  فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

وزارت خارجه فرانسه در بریفینگ مطبوعاتی خود درباره عدم همکاری رژیم ایران با آژانس بین‌المللی اتمی گفت: نتیجه‌گیری گزارشهای آژانس عدم همکاری جدی و تداوم نگران‌کننده برنامه هسته‌یی ایران را نشان می‌دهد.

بریفینگ مطبوعاتی وزارت‌خارجه فرانسه روز چهارشنبه ۱۷شهریور

سوال: «تماسهای مکرر شما با ایران برای همکاری فوری و کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون تأثیری نداشته است. برعکس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز گزارشی از فعالیت‌های ایران منتشر کرد که نشان‌دهنده ناتوانی فزاینده آژانس در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌یی آن کشور است. به‌نظر شما، آیا این پیامدهایی ندارد، آیا می‌تواند اعتبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جامعه بین‌المللی را تضعیف کرده و سایر اشاعه دهندگان را به انجام فعالیت‌های مشابه ترغیب کند؟ شما چه اقداماتی را مد نظر دارید؟».

وزارت خارجه فرانسه: «نتیجه‌گیری دو گزارشی که دیروز از سوی مدیرکل آژانس منتشر شد بار دیگر عدم همکاری جدی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تداوم نگران‌کننده برنامه هسته‌یی ایران را نشان می‌دهد که شامل فعالیت‌هایی است که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری در ایران ندارند.
ما در حال رایزنی نزدیک با شرکای خود برای پاسخ به این وضعیت هستیم.» (سایت وزارت خارجه فرانسه ۱۷شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04a38ffd-5808-4d90-b410-d70a39e25b94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات