728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: هدف واشنگتن به صفر رساندن صادرات نفت رژیم ایران

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

آمریکا اعلام کرد هدف این کشور هم‌چنان به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

رابرت پالادینو، یکی از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا گفت: «هدف ما هم‌چنان این است که خرید نفت از ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صفر برسد».

وی افزود:‌ «این هدف تغییری نکرده است و آمریکا مصمم است سیاست «فشار حداکثری» بر رژیم ایران را به اجرا بگذارد».

 

با نزدیک شدن به زمان اجرای مرحله دوم تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران رابرت پالادینو به خبرنگاران گفت: آمریکا آماده است با کشورهای دیگری که سطح خرید نفت خود را از رژیم ایران کاهش می‌دهند، مورد به مورد، کار کند.

مرحله دوم تحریمهای آمریکا که فروش نفت رژیم ایران را نیز در بر می‌گیرد، از ۱۳آبانماه، آغاز می‌شود.

 

رژیم ایران باید به حمایت از شبه‌نظامیان حوثی پایان دهد

وزارت‌خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: ۵روز تا ضرب‌الاجل تحریمها، رژیم ایران باید به حمایت از شبه‌نظامیان حوثی پایان دهد

 

وزارت‌خارجه آمریکا چهارشنبه ۹آبان طی پیامی درباره دور دوم تحریمها علیه رژیم آخوندی گفت: تا ضرب‌الاجل تحریمهای علیه رژیم ایران ۵روز مانده است بنابراین، این یادآوری برای رژیم ایران،‌ در رابطه با پنجمین خواسته باید به پشتیبانی نظامی خود از شبه‌نظامیان حوثی پایان دهد و در مسیر دستیابی به یک توافق سیاسی مسالمت‌آمیز در یمن، تلاش کند.

 

جیمز متیس: دخالت رژیم ایران در سوریه و عراق، برای مردم ایران یک جنگ بی‌ثمر است

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه ۸آبان خواهان خروج رژیم ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن از سوریه شد و گفت «این جنگ و دخالت تهران در عراق، برای مردم ایران یک جنگ بی‌ثمر است که فقط هزینه‌اش را می‌پردازند.

جیمز متیس، که در «انستیتوی صلح آمریکا» سخنرانی می‌کرد افزود: حضور رژیم ایران در سوریه کمکی به روند صلح نمی‌کند و شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران در سویه یا لبنان نقشی «بی‌ثبات‌کننده» ایفا می‌کنند.

 

وزیر دفاع ایالات متحده گفت: این نبردها و جنگ‌ها در منطقه که یک طرف آن حکومت ایران قرار دارد، برای مردم ایران بی‌فایده و بی‌ثمر است: «این یک جنگ بی‌معنی برای مردم ایران است… در نهایت هیچ نتیجه‌یی نخواهد داشت و تنها هزینه آن از منابعی خرج می‌شود که باید صرف مردم ایران شود؛ البته اگر این نه یک حکومت انقلابی، که حکومتی بود که به مردم خودش اهمیت می‌داد».

 

روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا با یادآوری این‌که ۶روز تا ضرب‌الاجل ۱۳آبان مانده است نوشت: فقط ۶روز مانده به ضرب‌الاجل تحریمها - ششمین الزام برای رژیم ایران که مانند یک کشور نرمال رفتار کند را یادآور می‌شویم:

رژیم ایران بایستی استقلال و حاکمیت دولت عراق را محترم بشمارد و بگذارد شبه‌نظامیان شیعی خلع سلاح، منحل و بازادغام بشوند.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۸آبان به بازداشت یک نروژی ایرانی‌تبار به اتهام تلاش برای حمله به مخالفان جمهوری اسلامی در دانمارک واکنش نشان داد و به دولت این کشور برای دستگیری وی تبریک گفت.
مایک پومپئو در توئیتی نوشته است: «نزدیک به ۴۰سال است که اروپا هدف حملات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران بوده است. ما از متحدان و شرکای خود می‌خواهیم تا به‌منظور صلح و امنیت، با دامنه وسیع تهدیدات ایران مقابله کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/218c65e2-91e2-483b-b1e7-9f82cdb6ddc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات