728 x 90

وزارت خارجه آمریکا: بریفینگ اعلام بازگشت تحریم ها علیه رژیم ایران

وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا
وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا

در پی اعلام از سرگیری تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بریفینگ ویژه امروزش که در وزارت‌خارجه برگزار شد گفت: « امسال، پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی که به‌صورت مهلکی ناقص بود خارج گردید و یک کارزار جدید به‌منظور تغییر بنیادین رفتار رژیم ایران را به اجرا گذاشت.»

او افزود: «هدف از تحریمها محروم کردن رژیم از درآمدهایی است که برای گسترش مرگ و نابودی در سراسر جهان بکار می‌برد و در نهایت مجبور ساختن این رژیم به ترک دائمی فعالیت‌های غیرقانونی است که مستند شده است .»

 

او ادامه داد « امروز، وزیر منوچین و من یکی از تلاش‌های زیاد برای دستیابی به این تغییرات بنیادین در رفتار رژیم ایران به‌صورتیکه پرزیدنت دستور آن‌را داده است را مورد بحث قرار خواهیم داد. هر چند این تحریم‌های اقتصادی مهم هستند اما تنها بخشی از تلاش کلی دولت آمریکا برای تغییر رفتار رژیم ایران است.

در ۵نوامبر، آمریکا تحریم‌هایی که به‌عنوان بخشی از توافق اتمی از موضوع انرژی، کشتی‌سازی، کشتیرانی و بخش بانکی ایران برداشته شده بود را مجدداً اعمال خواهد کرد. این تحریم‌ها به قلب اقتصاد ایران ضربه می‌زنند. اینها برای ایجاد تغییری که ما از جانب رژیم خواهان آن هستیم، ضروری هستند.

جهت به حداکثر رساندن تأثیر کارزار فشار، ما از نزدیک با دیگر کشورها کار کرده‌ایم تا صادرات نفت ایران را به میزانی که ممکن بوده قطع کنیم.

 

در ارتباط با محتوای تحریمها وزیر خارجه آمریکا افزود: دولت اوباما بین سال‌های ۲۰۱۲تا ۲۰۱۵چندین بار معافیت از تحریم‌ها را برای ۲۰کشور صادر کرد. اگر مذاکرات‌مان کامل شود،  ۸معافیت صادر خواهیم کرد و روشن ساخته‌ایم که موقت هستند. نه تنها تصمیم گرفته‌ایم قبل از آن که به آنها اجازه دهیم تا به‌طور موقت نفت خام ایران را وارد کنند معافیت‌های بسیار کمتری بدهیم بلکه خواهان امتیازهای بسیار جدی از جانب این قلمروها شده‌ایم. این امتیازها برای تضمین این‌که کارزار حداکثر فشار خود را افزایش دهیم و با سرعت بیشتری بسوی صفر حرکت کنیم، حیاتی هستند.

 

وزیر خارجه آمریکا در اشاره به امتیازهایی که دولت اوباما به رژیم ایران داده است گفت: وزارت‌خارجه راه گریز میعانات گازی دوران اوباما را بسته است. این راه گریز اجازه می‌داد که کشورها حتی در زمانی که تحریمها برقرار بودند، به واردات میعانات گازی از ایران ادامه بدهند. این راه گریز اجازه می‌داد که کماکان میلیونها دلار به سمت رژیم جریان پیدا کند. این دولت با میعانات گازی همانند نفت خام برخورد می‌کند چرا که رژیم ایران وقتی که تصمیم می‌گیرد که درآمد نفت خود را برای فعالیتهای غیرقانونی مانند موشکهای بالستیک، تروریسم، حملات سایبری و سایر فعالیتهای بی‌ثبات کننده مانند طرح سوءقصد در دانمارک که هفته گذشته افشا شد، هزینه کند هیچ تفاوتی بین این دو قائل نیست.

و از امروز ایران هیچ در آمد نفتی نخواهد داشت تا برای هر کدام از این موضوعات هزینه کند. بگذارید تکرار کنم. هیچ، صفر. صددرصد درآمدی که ایران از محل فروش نفت خام دریافت می‌کند در حسابهای بانکی خارجی نگهداری خواهد شد و فقط برای تجارت بشردوستانه یا تجارت دوجانبه کالاها و خدمات تحریم نشده می‌تواند استفاده شود.

این تحریمهای جدید تأثیرات بسیار موفقیت‌آمیز تحریمهای برقرار شده قبلی ما را شتاب خواهد بخشید.

 

فشار حداکثری که ما اعمال کردیم موجب این شده که ارزش ریال به‌شدت افت کند، کابینه روحانی آشفته است و مردم ایران صداهایشان را هر چه بلندتر علیه یک رژیم فاسد و ریاکار بلند می‌کنند.

 

هدف رژیم ایران است نه مردم ایران

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنانش گفت: اقدامات امروز ما روی رژیم هدفگیری می‌شود نه مردم ایران که تحت حاکمیت این رژیم به‌شدت درد و رنج می‌کشند. به همین دلیل است که ما بسیاری استثنائات بشردوستانه برای تحریمهایمان از جمله غذا، وسائل کشاورزی، دارو و دستگاههای پزشکی در نظر می‌گیریم و حفظ خواهیم کرد.

 

سخنان وزیر خزانه‌داری آمریکا

در بخش دوم بریفینگ، استفان منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: وزارت خزانه‌داری از زمان آغاز دولت ترامپ متعهد بوده است که فعالیتهای بی‌ثبات کننده ایران در سراسر دنیا را متوقف کند. ما یک کارزار فشار اقتصادی شدید علیه ایران که هم‌چنان اصلیترین کشور حامی تروریسم در دنیا است، را آغاز کردیم. تا این تاریخ ۱۹دور تحریم علیه ایران صادر کرده‌ایم و به‌عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثر ۱۶۸سوژه را لیست‌گذاری کرده‌ایم.

 

ما شبکه‌های مالی مورد استفاده رژیم ایران تا نیروهای نیابتی تروریست که حزب‌الله و حماس را تحریک می‌کند و حوثیها در یمن را تأمین مالی کند و از رژیم وحشی اسد در سوریه حمایت می‌کند را رهگیری کرده‌ایم.

 

روز دوشنبه ۵نوامبر دور آخر تحریمهای برگشتی، بر بخشهای انرژی، کشتیرانی، کشتی سازی و مالی ایران اعمال خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری به‌عنوان بخشی از این اقدام روز دوشنبه بیش از ۷۰۰اسم را به لیست نهادهای ممنوعه خودمان اضافه خواهد کرد...

تهدید به تحریم مؤسسه‌های مالی

هر مؤسسه مالی، شرکت یا فردی که تحریمهای ما را دور بزند این ریسک را می‌کند که دسترسی به سیستم مالی آمریکا و توانایی برای انجام تجارت با ایالات متحده یا شرکتهای آمریکایی را از دست بدهد. قصد ما این است که اطمینان حاصل کنیم که جریان پیدا کردن پول جهانی به خزانه رژیم ایران متوقف شود.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ارتباط با طرح محروم کردن رژیم ایران از سامانه بانک جهانی گفت: ما به سوئیفت اطلاع داده‌ایم که باید هر مؤسسه مالی ایران که لیست‌گذاری می‌کنیم را در سریع‌ترین زمان از خدمات خود قطع کند تا در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نگیرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d98189ed-e7b3-4f73-b44a-3810a76c4849"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات