728 x 90

ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج‌فارس و تحولات در دولت ‌آمریکا؛ واکنش ترسان رژیم ایران

ناو هواپیمابر آمریکا
ناو هواپیمابر آمریکا

ورود ناو هواپیمابر یو.اس.اس جان سی استینس آمریکا به خلیج‌فارس، واکنش ترسان حکومت آخوندی را به‌دنبال داشت.

سیاری، سرکرده نیروی دریایی ارتش تحت‌امر خامنه‌ای، در تلاشی برای پوشاندن ترس و لرز نظام گفت: ما بیدی نیستیم که از بادها بلرزیم. آنها می‌توانند در آبهای آزاد دریانوردی کنند. البته ما هر لحظه آماده دفاع هستیم.

وی با اشاره به توصیه ولی‌فقیه ارتجاع در خصوص طرحهای تروریستی و حرکت کردن از راههای میان‌بر، افزود: خامنه‌ای گفته است که از راههای میان‌بر بروید، و به سلاحی دست‌یابید که دیگران ندارند.

 

واکنش ترسان سرکرده نیروی دریایی ارتش تحت‌امر ولایت فقیه، به‌دنبال خبر آسوشیتدپرس صورت گرفت که در گزارش خود نوشت: ورود ناو هواپیمابر یو.اس.اس جان سی استینس به این منطقه در شرایطی صورت می‌گیرد که مقامهای رژیم ایران تهدید به بستن تنگه هرمز می‌کنند.

آسو شیتد پرس ۳۰آذر۹۷ نوشت: ورود ناو هواپیمابر یو.اس.اس جان سی استینس آمریکا به خلیج‌فارس به طولانی‌ترین غیبت ناو هواپیمابر ایالات متحده در این منطقه حساس پایان داد و این نخستین بار است که پس از خروج آمریکا از برجام یک ناو هواپیمابر وارد خلیج‌فارس می‌شود.

 

حکومت آخوندی، همچنین از تحولات در دولت آمریکا هراسان شده و این‌که مثلث جدیدی از پمئپوـ بولتون و رئیس جدید پنتاگون، شکل بگیرد ترسیده است.

در این رابطه، حسین موسویان سخنگوی سابق تیم مذاکره‌کننده حکومت آخوندی گفت: استعفای ژنرال متیس، جان بولتون را شاد کرد، زیرا ماتیس هم موافق برجام بود و هم مخالف جنگ. با خروج متیس، اگر فرد جایگزین وزیر دفاع در خط جان بولتون باشد، مثلث جدیدی از پمئپوـ بولتون و رئیس جدید پنتاگون، شکل می‌گیرد که اقدامات ضدجمهوری اسلامی را با شتاب بیشتری گسترش می‌دهد.

 

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرده از اول ژانویه، پاتریک شاناهان معاون کنونی پنتاگون، به جای متیس، سرپرستی وزارت دفاع آمریکا را برعهده می‌گیرد.

 

دونالد ترامپ در پیامی در این باره نوشت: پاتریک شاناهان در دوران معاونت وزارت دفاع و پیش از آن فهرستی بلندبالا از موفقیت با خود دارد. او بسیار عالی خواهد بود!

 

رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با استعفای برت مک گرک، از نمایندگی این کشور در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش، در پیامی نوشت: به‌خاطر بیاورید که مک‌گرک توسط اوباما منصوب شده بود و با تائید باب کروکر، مسئول بار زدن یک و هشت دهم میلیارد دلار پول نقد در هواپیما و ارسال آن به رژیم به‌عنوان بخشی از معامله منقضی شده وحشتناک اتمی با رژیم ایران بود.

 

واکنش رژیم آخوندی نسبت به پیامد خارج شدن نیروهای آمریکا از سوریه نیز با ابراز نگرانی همراه است و برخی از سرکردگان نظام از تمرکز آمریکا روی تهدیدات تروریستی و منطقه‌یی حکومت آخوندی هراسان شده‌اند.

رسانه حکومتی خبر آنلاین در مطلبی تحت عنوان «ترامپ چه خوابی برای عراق دیده است؟» می‌نویسد: درپی انتشار خبرهایی مبنی بر تمایل آمریکا برای مستقر کردن نظامیان آمریکایی خارج شده از سوریه در خاک عراق، مقامهای عراقی با طرح احتمالی ورود نظامیان جدید آمریکایی به این کشور مخالفت کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15a7a4d5-8088-437e-91ff-2088c6db7103"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات