728 x 90

وحشت کارگزاران و مهره‌های باند غالب و مغلوب از قیام

قیام مردم ایران ۱۴۰۱
قیام مردم ایران ۱۴۰۱

وحشت کارگزاران و مهره‌های باند غالب و مغلوب از قیام

محمود میرلوحی قائم‌مقام فرماندهی کل و معاون اطلاعات و عملیات کمیته انقلاب در سال۶۹:

در حوزه اجتماعی هم شاهد اتفاق دردناک مهسا امینی

و تلاطم‌های پس از آن بودیم که هنوز هم ادامه دارد

به روزی رسیدیم که در اعتراضات بیش از صدهزار نفر را بازداشت می‌کنیم

واقعیت این است که ما دچار بحران هستیم

این مسیر قابل ادامه دادن نیست

باید نگران آینده باشیم.

 

سایت حکومتی بهار نیوز: ۶فروردین ۱۴۰۲: محمود میرلوحی قائم‌مقام فرماندهی کل و معاون اطلاعات و عملیات کمیته انقلاب در سال۶۹: در واقع ما یکی از سال‌های سخت اقتصادی را پشت سر گذاشتیم. در حوزه اجتماعی هم شاهد اتفاق دردناک مهسا امینی و ماجرای گشت ارشاد و تلاطم‌های پس از آن بودیم که هنوز هم ادامه دارد. در این حوزه هم سال سختی را سپری کردیم. چند صد نفر از فرزندان کشور از دو طرف درگذشتند.

حاکمیت از سال۱۳۹۸ تصمیمی گرفت و انتخاباتی بسته برگزار کرد و همه چیز را به سمت یک دستی پیش برد. این تصمیم هزینه‌های بسیاری را بر کشور تحمیل کرد. اگر می‌بینیم دوباره شرایط بین‌المللی علیه نظام است، بخشی از آن به انتخابات باز می‌گردد. ما سال۱۳۹۶ هم اعتراضاتی داشتیم اما این بار دامنه اعتراضات بسیار گسترده بود. طبق گفته اژه‌ای چند هزار نفر آزاد شدند و این یک فاجعه است.

ما دنبال این بودیم که زندان نداشته‌باشیم. حالا به روزی رسیدیم که در اعتراضات بیش از صدهزار نفر را بازداشت می‌کنیم. . واقعیت این است که ما دچار بحران هستیم و باید این بحران حل شود.

وقتی اعتراضاتی این حجم بازداشتی داشته‌است پس باید به اصل ماجرا توجه و رسیدگی کرد.

این مسیر قابل ادامه دادن نیست. گفته می‌شد اقتدار داخلی و وسعت نفوذ منطقه‌یی از المانهای مهم حاکمیت است اما این طور نیست. مسأله مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان نشان داد که این رویکرد هم تغییر کرده است. همه چیز با برخوردهای نظامی و انتظامی درست نمی‌شود.

«حاکمیت باید سال پیش رو تصمیمات جدی بگیرد و از یک دستی و انحصار خارج شود. باید این محدودیتها برای رسانه‌ها و احزاب کمتر شود. حداقل قانون اساسی را اجرایی کنند. اگر این اتفاقات رخ ندهد باید نگران آینده باشیم.

 

محمد مهاجری از مهره‌های باند غالب رژیم

به‌لحاظ وقوع ناآرامی‌های اجتماعی شاید بتوان آن را به زلزله تشبیه کرد

این‌که یک ماه دیگر، دو ماه دیگر یا شش ماه دیگر با چه وسعتی زلزله بیاید معلوم نیست

من معتقد هستم جامعه ما روی گسل است

می‌شود پیش‌بینی کرد که این گسل فعال است

داستان مهسا امینی یک جرقه بود. امکان اعتراضات در پس یک جرقه دیگر وجود دارد

 

عباس عبدی از باند مغلوب رژیم

برخلاف نگاه رسمی ریشه‌های اعتراضات کماکان وجود دارد

و به نظر من تشدید هم شده است

سال ۱۴۰۲ بدون تغییرات اساسی در ایران ادامه پیدا نمی‌کند

 

سایت حکومتی اقتصاد نیوز: ۶فروردین ۱۴۰۲ - میزگرد عباس عبدی از کارشناسان باند مغلوب رژیم و محمد مهاجری از مهره‌های باند غالب رژیم

عباس عبدی: برخلاف نگاه رسمی ریشه‌های اعتراضات کماکان وجود دارد و به نظر من تشدید هم شده است. یعنی عواملی که باعث این بحران شده تشدید شده است. امروز آن عوامل با شدت بیشتری وجود دارد. حالا این‌که کی دوباره بروز پیدا کند و شکل دیگری را از خود نشان دهد می‌شود باز درباره‌اش صحبت کرد و منتظر وقوعش هم بود. من شخصاً فکر می‌کنم سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بدون تغییرات اساسی در ایران ادامه پیدا نمی‌کند.

محمد مهاجری از باند غالب: داستان مهسا امینی یک جرقه بود. بعضی از جامعه‌شناسان الآن هم در مصاحبه‌هایشان به این موضوع اشاره می‌کنند. تقریباً حتی خوش‌بین‌ترین آنها هم می‌گویند امکان اعتراضات در پس یک جرقه دیگر وجود دارد.

محمد مهاجری: کارشناسان اجتماعی عقیده دارند که این نسل بعد از این اعتراضات قانع نشده‌اند و مطالبه‌گری‌شان تمام نشده است. شکل اعتراضات این نسل قابل پیش‌بینی است؟ سال دیگر مجدد شاهد اعتراضات آنان به شکل جدید خواهیم بود؟

به‌لحاظ وقوع ناآرامی‌های اجتماعی شاید بتوان آن را به زلزله تشبیه کرد. زلزله در چه حالتی اتفاق می‌افتد؟ وقتی گسل‌هایی وجود داشته باشد که امکان حرکت داشته باشند. هر گسلی آیا قابل‌پیش‌بینی است که چقدر و در چه زمانی حرکت می‌کند؟ معلوم است چند ریشتر زلزله خواهد آمد؟ من معتقد هستم جامعه ما روی گسل است.

این‌که یک ماه دیگر، دو ماه دیگر یا شش ماه دیگر با چه وسعتی زلزله بیاید معلوم نیست. قابل پیش‌بینی نیست؛ اما هم‌چنان می‌شود پیش‌بینی کرد که این گسل فعال است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a9456d3-29b9-4630-ac5d-02b4bc35678c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات