728 x 90

وحشت رژیم از گسترش خیزشهای بحران آب به سراسر کشور

خیزش مردم و کشاورزان اصفهان
خیزش مردم و کشاورزان اصفهان

مقامها و رسانه‌های حکومتی از گسترش خیزشهای مربوط به بحران آب به سراسر کشور ابراز وحشت می‌کنند.

یک کارگزار زیست محیطی رژیم هشدار داد که به‌زودی سایر استانهای درگیر بحران آب نیز دست به اعتراض خواهند زد و افزود: خطاهای فراوانی (باعث شده) دچار بحران و فلاکت شویم. زخمی که در ماههای اخیر تاول آن در استانهای اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان دهان باز کرده است و بعید نیست در آینده نزیک شاهد بروز اعتراضات آبی در استانهای فارس، کرمان و یزد باشیم. (سایت حکومتی رکنا ۲آذر)

در همین حال، پاسدار پورشمسی سرکرده سپاه پاسداران یزد گفت: بحران جدی آب در استان یزد وجود دارد. تنش آبی، ویژه یک شهر یا دو شهر نیست بلکه کل کشور با بحران آب مواجه است. (خبرگزاری حکومتی مهر ۲آذر)

روزنامه حکومتی آرمان روز ۲آذر درباره بحران فراگیر آب و سراسری شدن آن نوشت: اندکی بی‌دقتی ممکن است به تنشهای گسترده اجتماعی منجر شود و بحران را وارد فاز اجتماعی و قومیتی کند و خسارتها را به نقطه اوج خود برساند... دیدیم که بلافاصله پس از کشاورزان و مردم اصفهان مردم شهرکرد هم به خیابان‌ها آمدند.

روزنامه همدلی روز دوم آذر درباره چپاول منابع آبی توسط بنیادهای و نهادهای غارتگر سپاه و بیت خامنه‌ای، نوشت: در حالی‌که عامل اصلی بحران فرو نشست زمین مسأله پمپاژهای بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی برای توسعه باغ ویلاها بوده... جریانها و قدرتهای سیاسی در استان اصفهان، به‌جای تلاش برای حل موضوع... در تلاش برای انتقال مجدد آب از سایر حوزه‌ها مانند انتقال مجدد از سرشاخه‌های بی‌رمق کارون و دز هستند؛ اتفاقی که نه‌تنها به‌دلیل مشکلات حوضه‌های پایین‌دست از نظر کمی، فنی و اکولوژیکی مقدور نیست، بلکه به‌تبع آن بحرانهای اجتماعی را نیز خواهد داشت.

در حالی که مردم چهار استان کشور در شرایط بحران آبی به‌سر می‌برند و از شرایط موجود عاصی شده‌اند، سپاه پاسداران ناتوانی رژیم آخوندی را در حل بحران آب را برملا و به‌طور مضحکی ادعا کرد که راه‌حل بحران آب تکمیل تأسیسات اتمی رژیم و شیرین‌کردن آب توسط انرژی اتمی است.

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: شیرین‌سازیهای آبهای شور توسط نیروگاههای اتمی می‌تواند ظرفیت بالایی در تولید روزانه آب آشامیدنی ایجاد کند. این میزان تولید آب و ذخیره‌سازی برق و آب می‌توان مشکل آب را در کشور حل کند.

در واکنش به این طرح مسخره، یک کاربر نوشت: در هیچ کجای دنیا نمی‌توان از شیرین‌کردن آب دریا برای کشاورزی استفاده کرد چون محصول کشاوری آن‌قدر گران خواهد شد که دیوانگی است. ساخت خود نیروگاههای اتمی از گرانترین تأسیسات برق دنیاست و هزینه شیرین کردن آب با انرژی اتمی‌ دهها هزینه شیرین کردن آب با نفت و گاز است. (خبرگزاری حکومتی فارس ۲آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddf528a8-354d-49fc-9340-d01414d69ccf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات