728 x 90

اشک تمساح خامنه‌ای خلیفه جنایت و غارت در کرونای ولایت برای پرستاران فداکار و زحمتکش در بحبوحه فاجعه کرونا

خامنه ای و اعتراض پرستاران
خامنه ای و اعتراض پرستاران

خامنه‌ای:

۳-۴ سال پیش گفتم باید حدود ۳۰هزار پرستار را استخدام کنید

مسئولان مشکلاتی داشتند و متعذرشدند

پرستارهای ما در بیمارستانها حرکاتی از خود نشان دادند

مایه اعجاب انسان می‌شود

خامنه‌ای در حالیکه حاضر نیست از صدها میلیارد دلار داراییهای ربوده شده مردم ایران که خرج سرکوب مردم ایران و بمب‌سازی اتمی و تأمین مالی تروریستهای رژیم در عراق و سوریه و لبنان یمن می‌کند، دیناری را به مقابله با کرونا و حداقل پرداخت حقوق و تهیه تجهیزات کار برای پرستاران و پزشکان فداکار میهنمان بکند، و در حالیکه تجمعات و حرکتهای اعتراضی آنها برای مطالبه دستمزد ناچیزشان را گزمه‌های خامنه‌ای با باتون و شوکر پاسخ می‌دهند، ولی‌فقیه فاسد و تبهکار ارتجاع، در اظهارات نفرت‌انگیزی به اشک تمساح ریختن برای پرستاران ایران که در شمار اولین قربانیان کرونای ولایت تبهکار او هستند پرداخت.

خامنه‌ای به رسواترین صورت تلاش کرد این موضوع را هم بازیچه جنگ گرگهای هار حاکم کند و در حالیکه از پیآمد این‌همه ظلم و جنایت در حق پرستاران و پزشکان و دیگر کادر فداکار درمانی وحشت‌زده است، با دجالگری مضحک و نفرت‌آوری، تلاش کرد مشکلات آنها را به گردن باند رقیب بیندازد.

خامنه‌ای که خودش مسئول اصلی این سیاست تبهکارانه در رابطه با پرستاران و دیگر کادر درمانی و به‌خصوص دریغ کردن اموال غارت شده مردم ایران برای مقابله با کرونا و پرداخت حقوق کادر درمانی است، در منتهای وقاحت گفت: مسئولان کشور متعذر شدند که پرستار استخدام نکردند.

خامنه‌ای گفت: «پرستار فرشته رحمت بیمار هست این یک تعبیر واقعی هست به هیچ‌وجه مبالغه‌آمیز نیست هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار ». . . (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۳۰آذر۹۹)

رسانه حکومتی

۶۰هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند

۶هزار پرستار به‌دلیل کرونا از چرخه کار خارج شدند

دبیرکل خانه پرستار

هیچ‌کاری برای پرستارها انجام نشده

و همه حرف‌ها و حمایتها در حد شعار است

روزنامه حکومتی همدلی ۳۰آذر۹۹: «تعداد کم پرستار در بیمارستانها در مواجهه با افراد بیشمار مبتلا به کرونا آنها را وارد یک جنگ فرسایشی کرد، تعداد شیفت‌های کاری آنها بیشتر شد و دوری از خانواده روح و روان‌شان را متأثر کرد. در حالی که حدود ۶۰هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند نزدیک به ۱۰۰نفر از آنها جان خود را از دست دادند... برخی از مسئولان با طرح ایده‌هایی چون به‌صدا درآمدن بوق و سوت قطارها و کشتی‌ها نه‌تنها اقدامی عملی برای خدمت به جامعه پرستاری نمی‌کنند بلکه سبب اعتراض آنها هم شده‌اند.

محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: در این سال‌ها هیچ‌کاری برای پرستارها انجام نشده و همه حرف‌ها و حمایتها در حد شعار است... ما قبل از کرونا هم از لحاظ تعداد پرستار در حد کشورهای عقب‌افتاده بودیم در دوران کرونا این کمبود نیروی پرستاری تشدید شد. امسال حدود ۶هزار پرستار فقط به‌خاطر کرونا از چرخه خارج شدند... کمبود کادر پرستاری یک مطالبه مردمی هست، مردم باید بدانند... امروز تعداد پرستار به‌گونه‌یی است که مردم ۵۰درصد از خدماتی که باید دریافت کنند را نمی‌گیرند و این یعنی تعداد مرگ‌های بیشتر».

رسانه حکومتی

در این یک‌سال کرونا نه تنها هیچ کاری برای پرستاران نشده است

وضعیت وخیم‌تر هم شده است

روزنامه حکومتی فرهیختگان ۳۰آذر۹۹:

«رحیمی یکی از پرستارانی که سال گذشته هم در همین ایام با او به گفتگو پرداخته بودیم، امسال هم در رابطه با وضعیت پرستاران به نکات تأسف‌برانگیزی گفت. انگار در این یک سال هیچ اتفاق مثبتی که نیفتاده؛ هیچ، وضعیت بیشتر به‌سمت وخامت هم حرکت کرده و مطالبات بیشتر و جدی‌تر هم شده است. از کدام‌یک از مشکلات بگویم که چیزی از قلم نیفتد؟ مگر مسائل ما یکی دوتاست؟ مگر مسئولان نمی‌دانند چه بلایی بر سر پرستاران آمده و می‌آید؟ هر سال این ایام دوربین‌ها و رسانه‌ها به‌سمت ما می‌چرخند و یاد ما می‌افتند، مسأله ما تبعیض است... مسأله ما عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که سال‌ها معلوم نیست کجا خاک می‌خورد. مسأله ما معیشتی است که با این حقوق‌های دو میلیونی و سه میلیونی هیچ‌جوره قابل مدیریت نیست. مسأله ما نبود امنیت شغلی است، قراردادهایی است که به نفع کارفرما بسته می‌شود و هر وقت دلش بخواهد ما را از کار بیکار می‌کند. مسأله ما اینها و خیلی بیشتر از اینهاست، اما کو گوش شنوا؟».

وضعیت وخیم پرستاران و کادر درمانی در بحبوحه فاجعه کرونا از زبان خود آنها

یک پرستار در بیمارستان ولایت قزوین ۷فروردین۹۹:

«من دیگه توان ندارم. یکی از همکارانمون دیروز جواب کروناش مثبت بود. او ۱۴روز از دوره حلقه ما دور شد. باز شیفتهای سنگینش رو به ما سپرد. ما داریم دونه دونه مریض می‌شیم. دونه دونه داریم از پا می‌افتیم. خسته می‌شیم. پادرد، سردرد، این ماسکی که ما می‌زنیم، دی اکسید کربن خون میره بالا. سرگیجه، سردرد، تهوع، عصبی، خسته، خانواده‌هامون هم هستن. دیگه از اونا که دوریم، فشار و استرس. دلمون به‌حال تک‌تک مریضا می‌سوزه و همه پیرند». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۷فروردین۹۹)

‌کمبود امکانات در بیمارستان رازی رشت ـ برگرفته از اینترنت:

گوینده: سرپرستار یکی از بخش‌های بیمارستان رازی رشت درباره کمبود تجهیزات و لباس مخصوص حفاظت فردی در بخش‌های بیمارستانی گفت: «امکانات باید باشد و خیلی امکانات ضعیفه لباسی که من پوشیدم مناسب نیست من نباید اول صبح که میایم حرص و جوش لباس داشته باشم لباس باید به وفور باشد به وفور و لباس استاندارد باید هر شیفتی من یک ماسک باید به بیمارم بدم به همراهش ماسک بدهم دستکش بدهم مواد ضد عفونی کننده باید به وفور باشد الکل باید مدام باشه وقتی من به خدماتم می گم ضدعفونی بکن باید امکانات در اختیارش بگذارم متأسفانه لباس و تجهیزات حفاظت فردی خیلی کم است حالا آقا اومده میگه کلاه به من بدین می گم برادر نداریم بدیم تجهیزات حرف اول را می‌زند داروها باید باشد دارو برای بیمار است کسی دیگر که نمی‌تواند از این دارو استفاده کند». (شبکه‌های اجتماعی ۱۴اسفند ۹۸»

تماس تلفنی از شهرهای مشهد و تهران

تماس تلفنی از تهران ۱۶اسفند۹۸:

«امروز به چندین داروخانه شبانه‌روزی سر زدم برای خرید الکل و ماسک و ژل ضدعفونی، هیچ‌کدام نداشتن و می‌گفتند توزیع نشده

در سطح شهر بارها شاهد بی‌هوش شدن بیماران در خیابان بودیم. از وضعیت بیمارستانها خبر خوبی نداریم نه تنها بیماران در مضیقه هستند بلکه کادر درمانی هم ایمنی لازم را ندارند. مکان مناسب و ماسک و دستکش در شرایط لازمه ایزوله هم برخوردار نیستند که همین باعث شده پزشکان و پرستاران زیادی از دست بدهیم. بیمارستانهای مسیح دانشوری و یافت آباد و بهارلو و سینا مملو از بیماران کرونایی هستند آماری که از فوتیها و مبتلایان می‌دهند صحت نداره».

تماس تلفنی از مشهد:

«بچه‌های بیمارستان قائم تازه دیروز لباسهای گان به دستشون رسیده اون هم به تعداد بسیار کم یعنی بخشهایی که ۴۰-۳۰ نفر پرسنل دارد کلاً در حد ۵ تا یا کمتر از ۱۰ تا لباس بهشون دادند بسیار وضعیتشون وحشتناک هست حتی ماسک دستکش خیلی به ندرت و کم دستشون گیر میاد».

بخشهایی از اطلاعیه شماره ۲۲ ارتـش‌آزادیبخـش‌مـلی‌ایــران ۱۸ اسفند ۱۳۹۸:

شورش در جنگ سرنوشت با کرونای ولایت

-خامنه‌ای باید ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه و دارایی‌های «ستاد اجرایی فرمان خمینی» ملعون و ثروت عظیم انباشته در تعاونی‌های سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و بنیاد مستضعفان و پولهایی را که در عراق و سوریه و یمن و غزه و لبنان هزینه می‌کند به بهداشت و درمان مردم ایران اختصاص دهد.

-رژیم با همین سرمایه و پول می‌تواند از طریق بهداشت جهانی و صلیب‌سرخ بین‌المللی بدون هیچ محدودیتی برای مقابله با کرونا دارو و تجهیزات پزشکی تهیه کند و در اختیار بیمارستانها و مردم قرار بدهد.

-بودجه اتمی و موشکی رژیم و سرمایه‌ها و امکانات هلال‌احمر که برای صدور ارتجاع و تروریسم مراکز متعددی در خاورمیانه و آفریقا دایر کرده است، باید صرف درمان مبتلایان کرونا و بیماران محروم شود.

- حقوق معوقه پرستاران و کادر پزشکی و کارکنان زحمتکش بیمارستانها باید بلادرنگ از بودجه و کلان سرمایه‌های سپاه پاسداران پرداخت شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13e908d2-67c5-44b0-bfd0-266b304d3be9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات