728 x 90

وب‌سایت «سرف‌شارک» : رژیم ایران در قعر جدول آزادی اینترنت در جهان

سانسور اینترنت
سانسور اینترنت

وب‌سایت «سرف‌شارک» یکشنبه ۲بهمن، در تازه‌ترین گزارش خود در رابطه با محدودیت‌های اینترنت در جهان اعلام کرد رژیم ایران سال گذشته میلادی به‌عنوان «دشمن بزرگ اینترنت و جریان آزاد اطلاعات» شناخته شد.

در گزارش وب سایت «سرف شارک» آمده است رژیم ایران با یازده مورد اعمال محدودیت اینترنتی جدید، رتبه دوم جهان از نظر بیشترین تعداد محدودیتها را به خود اختصاص داده است.
آمارهای «سرف‌شارک» نشان می‌دهد که رژیم ایران در سال۲۰۲۲، محدودیت واتس‌اپ و اینستاگرام را به مدت ۲۴۲۴ساعت، محدودیت اسکایپ را به مدت ۲۳۵۳ساعت، قطع اینترنت در کردستان را به مدت ۳۳۶ساعت و قطع اینترنت سراسری را به مدت ۳۳۰ساعت به مردم ایران تحمیل کرده است.
آخرین بررسی «سرف‌شارک» درباره وضعیت محدودیت‌های اینترنتی در سال۲۰۲۲، نشان می‌دهد ۱۰کشور جهان از نظر تعداد محدودیت‌های اینترنتی جدید به ترتیب عبارتند از: جامو و کشمیر، ایران، هند، سودان، بورکینافاسو، زیمبابوه، پاکستان، روسیه، کوبا و سیرالئون.
کارشناسان سرف‌شارک اعلام کرده‌اند که مهم‌ترین دلیل اعمال محدودیت‌های اینترنتی در سال۲۰۲۲، اعتراضات سراسری و مجادلات سیاسی بوده‌اند که قاره آسیا با سهم ۴۷درصدی، بیشترین موارد اجرای این محدودیتها در جهان را داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42e45bb6-30da-42fd-8d83-16f0eb14d66c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات