728 x 90

واگذاری بررسی لایحه بودجه رئیسی جلاد به کمیسیون تلفیق مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع بررسی لایحه بودجه رئیسی جلاد را به کمیسیون تلفیق واگذار کرد.

این اقدام گامی دیگر در مسیر انقباض و سرکوب و پنهان‌کاری به سود سپاه پاسداران و رانت‌خواران باند غالب نظام است، که بحران درونی رژیم و جنگ گرگها بر سر چپاولهای حکومتی و خطر خیزشها در اثر تشدید مشکلات معیشتی را تشدید می‌کند.

مصوبه مجلس رژیم در روز یکشنبه ۵دی برای واگذاری بررسی لایحه بودجه به کمیسیون فرمایشی تلفیق با مخالفت ۶۲نفر روبه رو شد اما ۱۷۶نفر از اعضای مجلس انقباضی به آن رأی دادند.

واگذاری بررسی لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق و دور زدن کمیسیون بودجه و جلسه علنی مجلس آخوندی، با اعتراض شماری از اعضای مجلس ارتجاع مواجه شد.

آخوند موسوی لارگانی گفت: با تصویب این طرح وظیفه اصلی را از جلسه علنی می‌گیریم و دستمان کوتاه می‌شود.

صباغیان بافقی عضو دیگر مجلس ارتجاع نیز گفت: با تصویب چنین طرحی، مجلس چک سفید امضا در اختیار کمیسیون تلفیق قرار می‌دهد و نمایندگان از جریان بررسی حذف می‌شوند. این یعنی مجلس را خلع‌ سلاح و ماشین امضا می‌کنیم، همانند بررسی مواد اعاده شده از شورای نگهبان.

روح‌الامینی عضو دیگر مجلس ارتجاع اعتراض کرد که شما می‌خواهید برخلاف آیین‌نامه، کارها را در پستوی تلفیق انجام بدهید و جلسه علنی را حذف کنید. اما قالیباف جواب داد که اعتراض او وارد نیست.

روح‌الامینی، مجلس ارتجاع ۵دی ۱۴۰۰ گفت:

شما می‌خواهید بودجه را ببرید در پستوی تلفیق که هر سال ترکیبش عوض می‌شود دور از جان دور از جان یک کلیاتی تمام بشود تصویب بشود پیشنهادات را هم همونجا بگیرید بعد اگر رأی نیاورد بگویید آقا روی گزارش بده کی می‌گذارید بارگذاری‌اش کنید؟ ۴ساعت ساعت ۹شب ۷شب تا صبح؟ این‌که نشد که؟ بیایید حق صحن را ذبح می‌شود اینجا نکته مهمی هست این با یک فوت و فنی شما دست صحن را در جزئیات می‌بندید!

دوستان موافق به من می‌گویند آقا دغدغه شما درست ما در مشروح مذاکرات ذکر می‌کنیم آقای معاون قوانین می‌گوید اگر توجه کنید آقای قالیباف اگر این صراحت نداشته باشد پس فردا من و شما در مجلس نیستیم ولی این آیین‌نامه حاکم هست و عوض کردن آن هم کار حضرت فیل هست

قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع ۵دی۱۴۰۰ گفت:

نکته جناب آقای روح الامینی نکته درستی نیست خلاف آیین‌نامه این را توضیح می‌دهند و ما بر اساس همان مبحث ششم این اصلاح کلی هم که انجام شده هیچ حقی از نمایندگان را ضایع نکرده وارد جزئیات بشوید (خبرگزاری مجلس ارتجاع ۵دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cf14a19-0851-4377-8b61-4b98e756357f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات