728 x 90

واکنش پزشکان و روزنامه‌های حکومتی به تهیه نکردن واکسن کرونا توسط رژیم آخوندی

واکسن فایزر
واکسن فایزر

در حالی‌که کشورهای اکوادور، پاناما، قزاقستان، ونزوئلا و کشورهای اطراف ایران مثل عراق، قطر و عربستان کار پیش‌خرید واکسن را شروع کردند. ولی رژیم آخوندی حاضر به خرید واکسن خارجی کرونا نیست. رسانه‌ها و پزشکان بیمارستانها سه‌شنبه ۲دیماه در واکنش به این موضوع نوشتند:

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «هزینه تأمین واکسن کرونا در ایران کمتر از ۲۰۰میلیون دلار است و این عددی نیست که (حکومت) نتواند تأمین کند».

هاشمیان، پزشک فوق تخصص بیمارستان مسیح دانشوری: «اگر مسئولان امروز شروع به تهیه واکسن خارجی کرونا بکنند تا یک ماه دیگر واکسن به دست مردم می‌رسد. وقتی عراق توان خرید و نگهداری واکسن را دارد، چرا مسئولان واکسن برای مردم ایران تهیه نمی‌کنند؟».

محمدرضا ناظر، رئیس بخش عفونی بیمارستان لرستان: «مسئولان جان مردم و کادر درمان را بازیچه کم‌کاریهای خود قرار دادند. حق مسلم کادر درمان و مردم است که دولت برای ما واکسن کرونا را تهیه کند.

بعید می‌دانم وضعیت اقتصادی ما از عراق جنگ‌زده بدتر باشد. خرید ۱۰۰میلیون دوز واکسن مگر چقدر می‌شود که آقایان مدام بهانه‌تراشی می‌کنند».

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت نوشت: «تهیه واکسن خارجی کرونا یک خواسته و حق ملی است، اما مسئولان بارها بهانه آوردند که تحریم هستیم، یخچال مناسب نداریم!

در حالی خبری از واکسن معتبر در ایران نیست که ۸۰کشور ۷میلیارد دوز واکسن فایزر را تهیه کردند و به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادند. در لیست کشورها حتی نام اکوادور، پاناما، قزاقستان، عراق و ونزوئلا دیده می‌شود و تنها نام ایران در این لیست نیست».

روزنامهٔ حکومتی شرق در این باره نوشت: «کادر درمان در ایران با کمترین تجهیزات در خط اول مقابله با کرونا قرار گرفته و هر روز نیز خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شود، هیچ‌کس (از حکومت) هم به کمک آنها نمی‌آید.

در اطراف ایران کشورهای زیادی از جمله عراق و عربستان کار پیش‌خرید واکسن را شروع کردند. حتی ونزوئلا هم پیش‌خرید واکسن را انجام داده است، ولی هنوز در ایران خبری از خرید واکسن کرونا نیست».

چرا مردم و کادر درمان ما باید از تزریق واکسن محروم باشند؟ مگر جان مردمان ایران ارزشی ندارد؟ طاقت همه طاق شده است. این طاقت طاق تا کجا ادامه خواهد یافت؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc907b90-ca67-447a-8365-75d070764f25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات