728 x 90

واکنش‌های رژیم آخوندی و اسراییل به حمله پهپادی حوثیهای یمن به تل آویو

حمله پهپادی به تل آویو
حمله پهپادی به تل آویو

مهمترین تحول ۲۴ساعت گذشته در جنگ غزه شلیک یک پهپاد جنگی ساخت رژیم ایران توسط حوثی‌های یمن به تل آویو و عبور آن از گنبد آهنین بود که حاکی از تکنیک و اقدامات جدید رژیم در ساختن پهپادهای رادار گریز است.

ساعاتی پس از نیمه‌شب پنجشنبه یک ساختمان امنیتی در مرکز تل آویو در نزدیکی سفارت آمریکا هدف این پهپاد جنگی بدون سرنشین قرار گرفت. به‌گفته منابع محلی، این پهپاد احتمالاً از سمت دریا به‌سوی تل آویو پرتاب شده است اما ورود آن به تل آویو غافلگیرانه بود و هیچ پیش‌آگهی و آژیری شنیده نشد.

به‌نوشته رویترز حوثیهای وابسته به رژیم ایران مسئولیت این حمله را که یک کشته و ۱۰مجروح بر جای گذاشت، به عهده گرفتند.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۲۹تیر نوشت: نیروی هوایی اسراییل پهپادی را که تل‌آویو را هدف قرار داد، شناسایی کرد اما به‌دلیل خطای انسانی نتوانست آنرا رهگیری کند. رادیو ارتش اسراییل هم اعلام کرد پهپادی که تل‌آویو را هدف قرار داد رصد و شناسایی شد اما در زمره اهداف متخاصم تشخیص داده نشد و به همین خاطر رهگیری نشد.

 

آخوند عاملی امام جمعه رژیم در اردبیل روز ۲۹تیر گفت: تابه‌حال انصارالله دو شهر ساحلی ایلات و حیفا را با پهپاد می‌زد حالا اولین بار خود تل آویو را نشانه گرفت و در چند متری سفارت آمریکا پهپاد انتحاری را منفجر کرد. این پهپاد از تمام رادارهای آمریکایی و اروپایی گذشته از گنبد آهنین رد شده و مرکز اسراییل آن هم بیخ گوش سفارت آمریکا را نشانه گرفته است.

 

به گزارش رویترز دانیل هاگاری سخنگوی ارشد ارتش اسراییل در یک نشست خبری گفت: ارتش اسراییل معتقد است که یک پهپاد ساخت رژیم ایران که در ساعات اولیه روز جمعه به تل آویو حمله کرد از یمن پرتاب شد. علاوه بر این ارتش اسراییل و سرویسهای اورژانس اسراییل اعلام کردند که یک پهپاد بزرگ و دوربرد در ساعات اولیه روز جمعه در مرکز تل آویو در حمله شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران که مسئولیت آنرا برعهده گرفت یکنفر کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار ساعاتی پس از آن رخ داد که ارتش اسراییل تأیید کرد یکی از فرماندهان ارشد شبه‌نظامیان حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران را در جنوب لبنان کشته است.

 

ابوترابی امام جمعه رژیم در تهران با اشاره به حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو گفت: این عملیات با پهپاد «یافا» که به‌دست جوانان یمن ساخته شده است، قلب تل‌آویو را هدف قرار داد. این پهپاد در فاصله نزدیک سفارت آمریکا فرود آمد.

 

اورشلیم پست- خبر فوری- ۳۰تیر - گیلاد اردان سفیر اسراییل در سازمان ملل در ارتباط با حمله حوثی‌ها به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

گیلاد اردان، سفیر اسراییل در سازمان ملل، روز جمعه در پی حمله پهپادی حوثی‌ها که در تل آویو منفجر شد و یک کشته و ده زخمی بر جای گذاشت، نامه‌یی فوری به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد.

سفیر اردان تأکید کرد که حملات حوثی‌ها به اسراییل بخشی از استفاده ایران از نیروهای نیابتی برای هدف قرار دادن اسراییل است.

 

سخنگوی شورای امنیت ملی روز جمعه در بیانیه‌یی که هم‌چنین برای قربانیان ابراز همدردی کرد، گفت که کاخ‌سفید حمله اخیر در اسراییل را محکوم کرد و گفت: «به‌نظر می‌رسد این آخرین اقدام خودسرانه و بی‌ثبات کننده حوثی‌ها باشد».

 

اسراییل نشنال نیوز، روز ۲۹تیر نوشت: در پی حمله پهپاد: گالانت رژیم ایران و حوثی‌ها را تهدید می‌کند.
وزیر دفاع یوآو گالانت گفت که او در مورد فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی مورد نیاز علیه افراد مسئول حمله بحث و گفتگو کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41f5c5c3-abca-4385-bc14-592f6dacded6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات