728 x 90

واکنش‌های دیوانه‌وار آخوندها در قبال احتمال اشد مجازات حمید نوری

دادگاه دژخیم حمید نوری
دادگاه دژخیم حمید نوری

روز ۱۴اردیبهشت، یکی از روزهای تاریخی دادخواهی علیه آخوندهای جنایتکار است. در این روز دادگاه دژخیم حمید نوری پس از ۹۳جلسه به‌پایان رسید. دادستان در آخرین روزهای دادگاه خواهان اشد مجازات برای وی شد. اما آخوندهای حاکم که از ابتدا به‌دنبال پهن کردن دام و مکتوم گذاشتن جنبش‌دادخواهی بودند، تمام سرمایه‌هایشان را بربادرفته یافتند.

واکنش‌های هیستریک آخوندها که در استمرار این دادگاه محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را می‌دیدند، به اوج خود رسید.

وزیر خارجه آخوندها، امیرعبداللهیان، در تماس تلفنی با وزیر خارجه سوئد بازداشت و فرایند دادگاه حمید نوری را غیرقانونی خواند و خواستار آزادی فوری وی شد.

دبیر ستاد به‌اصطلاح حقوق‌بشر آخوندها با انتقاد از دادگاه حمید نوری گفت: «این دادگاه مغایر با اصول حقوق‌بشر است و دولت سوئد باید درباره این موضوع پاسخگو باشد».

خبرگزاری حکومتی ایسنا هم با درج یک خبر بی‌قافیه نوشت: حکم اعدام احمدرضا جلالی(زندانی دارای تابعیت سوئدی) که به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است، تا آخر اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شود.

 

دستگیری یک شهروند سوئد

روز گذشته روزنامه آفتون‌بلادت روز پنجشنبه(۱۵اردیبهشت) نوشت، بر اساس اطلاعات رسیده به این روزنامه، یک مرد سوئدی سی و چند ساله که به همراه سایر سوئدی‌ها به سفری گردشگری به ایران رفته است، اکنون در ایران بازداشت شده است.

«آفتون‌بلادت» از قول «یک منبع آگاه» می‌نویسد که این اقدام به «هشدار در مورد احتمال ربودن و محبوس کردن شهروندان سوئدی، در ارتباط با برگزاری دادگاه حمید نوری در سوئد مربوط است».

بنا بر این گزارش، فرد بازداشت شده، هفته گذشته زمانی که قرار بود پس از چند روز سفر، ایران را ترک کند، بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه سوئد در تماس با «آفتون‌بلادت» تأیید کرده است که یک مرد سی و چند ساله سوئدی در ایران در بازداشت به‌سر می‌برد اما مایل به اظهارنظر بیشتر نشده است.

 

بدیهی است که رژیم ترور و جنایت تا روز دادگاه از هر گونه تهدید و ارعاب علیه سوئد دست برنخواهد داشت. اما تردیدی نیست که تنها راه برون رفت، پیگرد قضایی و محاکمهٔ بلادرنگ رئیسی، جلاد ۶۷، به‌جرم جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی و نسل‌کشی است. اقدامی که بی‌تردید درباره تمامی آمران و عاملان این جنایت بزرگ به‌اجرا گذاشته خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afc24b1a-5474-4288-8981-5bac3da9d4a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات