728 x 90

واکنش ظریف و همتی به آزاد نشدن پولهای بلوکه شده رژیم در کره جنوبی

ظریف - همتی
ظریف - همتی

به‌دنبال سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره آزاد نکردن پولهای بلوکه شده رژیم ایران در کره جنوبی، ظریف وزیر خارجه آخوندها، دیدگاه آنتونی بلینکن را «ادامه سیاست فشار حداکثری دولت سابق آمریکا» دانست و همتی گفت: «از اول هم مشخص بود دولت کره اراده مستقلی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ندارد».


ظریف روز ۲۱اسفند طی توئیتی نوشت: «آمریکا ادعا می‌کند هوادار دیپلماسی است، نه سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری ترامپ با این حال بلینکن به این امر مباهات می‌کند که مانع کره جنوبی شده تا پول خودمان را به کانال سوئیس منتقل کنیم».
لازم به ذکر است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۲۰اسفند، در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفته بود که گزارشهای منتشر شده درباره دسترسی رژیم ایران به یک میلیارد دلار از منابع مسدود شده خود در کره جنوبی نادرست است و تا زمانی که رژیم ایران به توافق هسته‌یی برنگشته، از رفع تحریم بهره نخواهد برد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی رژیم، نیز در یادداشتی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا، واکنش نشان داد. وی در پیامی در صفحه اینستاگرام خود گفته است: «از اول هم مشخص بود دولت کره اراده مستقلی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ندارد».

همتی در واکنش گفته است که بانک مرکزی "برنامه خود را برای تأمین نیازهای ارزی کشور، بدون توجه به منابع مسدود شده خود در کره جنوبی و سایر کشورها تنظیم کرده است".

خاطرنشان می‌شود رئیس بانک مرکزی رژیم روز ششم اسفند گفته بود: «هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده است» و با قاطعیت اعلام کرد که «در مرحله نخست، یک میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران به‌صورت نقدی به حساب بانک‌های ایرانی واریز می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fa1864e-ed94-40de-ba7e-4a74277136e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات