728 x 90

واکنش زن‌ستیزانه دادستان رژیم ایران علیه حضور تعداد محدودی از زنان در ورزشگاهها/ بازتاب در شبکه‌های اجتماعی

 حضور تعداد محدودی از زنان در ورزشگاه آزادی
حضور تعداد محدودی از زنان در ورزشگاه آزادی

دادستان کل رژیم آخوندی خشم و غیض خود را نسبت به حضور تعداد محدودی از زنان در مسابقه فوتبال در استادیوم آزادی نشان داد و با تهدید گفت: «در صورت تکرار این امر برخورد قضایی صورت خواهد گرفت».

آخوند محمد جعفر منتظری که در قزوین سخنرانی می‌کرد گفت: «من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد؛ آنها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکتها ادامه داشت برخورد قضایی خواهیم داشت».

 

وی با بیان این‌که برخی دنبال این هستند که حریم‌ها را بشکنند، ادامه داد: «وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و... مواجه می‌شود، گناه اتفاق می‌افتد؛ به حریم خصوصی مردم کاری نداریم اما در مجامع عمومی کسی حق آسیب رساندن به حریم عمومی را ندارد. قرار نیست در منظر عمومی هر کس هرطور که دلش خواست لباس بپوشد و یا رفتار کند».

 

در همین رابطه ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیمای رژیم در وحشت از انزجار اجتماعی نسبت به رفتار زن‌ستیزانه رژیم و پیامدهای آن گفت: «حضور زنان در ورزشگاه حریم شکنی نیست».

وی در توئیت خود نوشت: «به‌صورت زنان و خانواده‌هایی که تفریح مناسب ندارند پنجه نکشید! تهدید مدیران ورزش به برخورد قضایی هم شایسته نیست! آیا گناه و خلاف شرع در زندانها، کمتر از ورزشگاه هاست؟!».

 

یورونیوز: «حضور زنان در استادیوم آزادی؛ آغاز یک مسیر یا ویترینی برای فیفا؟»

یورونیوز درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی نوشت: «حضور زنان در استادیوم آزادی؛ آغاز یک مسیر یا ویترینی برای فیفا؟ تعدادی از زنان هم در مقابل درهای ورزشگاه آزادی منتظر ماندند تا به آنها اجازه ورود داده شود اما این اتفاق نیفتاد و آنها در نهایت بدون این‌که پایشان به سکوهای سرد آزادی برسد مجبور شدند به خانه برگردند.


اما آیا این حضور قرار است مقدمه‌ای برای آزاد کردن ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی باشد یا تنها ویترینی است که برای راضی کردن فیفا و ارگانهای بین‌المللی صورت گرفته است؟

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، فشار زیادی بر ایران وارد کرده است تا حق ورود به زنان به استادیوم‌های فوتبال را کسب کند. بر همین اساس برخی از رسانه‌ها در ایران می‌گویند حضور زنان ایرانی در دیدار با بولیوی تنها یک نمایش تبلیغاتی برای راضی کردن فیفا بوده است و قرار هم نیست در این خصوص گشایشی بیش از این صورت بگیرد».

 

واکنش کاربران اجتماعی نسبت به حرفهای دادستان رژیم:

«قرار بود درهای #ورزشگاه_آزادی به روی زنان ایرانی باز شود، اما جز یک در، تمام درها قفل ماند. گروهی با اسکورت پلیس و بدون بلیت وارد شدند و بقیه زنان پشت در ماندند.»

 

اگر کسی از شما پرسید کشور جهان سوم چگونه کشوری است،صحبتهای امروز دادستان کل کشور را به او نشان دهید!

 

این حجم از نگاه جنسی به مسائل عادی نیس دیگه خب. یه لحظه خودمو گذاشتم تو مغز آقای #دادستان واقعاً وحشت کردم از چیزایی که ممکنه اون تو وجود داشته باشه.

 

تا کی باید افرادی با چنین افکار پوسیده برای زندگی دنیوی مردم نسخه بپیچند و برای زندگی اخروی آنها کاسه داغ‌تر از آش شوند؟

 

جناب دادستان نمیدونم اسلامی که برای بانوان ایرانی تعریف شده با چیزی که برای بقیه خانمها تعریف شده فرق داره؟یعنی بانوان سوریه‌ای اجازه داشتند با این شکل و در کنار آقایون حتی وارد استادیوم بشن و هیچ گناهی هم صورت نگیره و فقط انجام فعل گناه مختص خانم ایرانیه؟

 

خیلی جالبه که یک دولت به مردمش اعتماد نداره و می‌دونه اگه زنان بروند ورزشگاه حتماً یه اتفاقی می‌افته! شایدم دولت چون فکر خودش مریضه فکر می‌کنه مردم هم همینطورن؟ اما مردم ایران شریف‌تر از این حرفاست.

 

آیا می‌دانستید که نرمش قهرمانانه داخلی از نرمش قهرمانانه خارجی بسی خطرناکتر است؟! پ.ن: فریب باز شدن درهای ورزشگاه به روی بانوان رو نخورید، ج.ا که گم شود!

 

صحبتهای #دادستان_کل_کشور نمایش عریان #تفکری است که چهل سال بر این #کشور حاکم است، و آن چیزی نیست جز نگاه جنسیتی به #بانوان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/156099dd-ad6c-4715-95d6-6f8bb9ca5a4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات