728 x 90

واکنش رژیم آخوندی به قطعنامه صادر شده توسط شورای حکام آژانس

نشست شورای حکام آژانس
نشست شورای حکام آژانس

وزارت‌خارجه رژیم آخوندی روز ۱۷خرداد در واکنش به قطعنامه صادر شده توسط شورای حکام آژانس علیه رژیم اعلام کرد: وزارت امور خارجه اقدام تعدادی از کشورها در تصویب یک قطعنامه علیه نظام در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به‌شدت محکوم می‌کند. این قطعنامه اقدامی سیاسی و غیرسازنده و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده قبلی برخی از کشورهای غربی است. صدور این قطعنامه، هیچ تأثیری بر اراده نظام برای ادامه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی و عملیاتی ساختن طرح‌های توسعه‌ای هسته‌یی خود ندارد.

 

علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه رژیم آخوندی در واکنش به قطعنامه آژانس علیه فعالیت‌های هسته‌یی رژیم گفت: آژانس یک نهاد فنی‌ست و انتظار میره که همه کشورها بر اساس رویکرد فنی آژانس برخورد بکنند و به‌خاطر ناکامی‌ها و شکستهایی که در عرصه‌های خارج از آژانس داشته‌اند آژانس رو به محل تسویه‌حساب سیاسی تبدیل نکنند... ... ... ما همواره ظرفیتهای متعددی در عرصه در چارچوب معاهده ان.پی.تی و توافق‌نامه پادمان داشتیم و داریم هرگاه بنا بر مصالح کشور و اولویتهای سازمان انرژی اتمی تشخیص داده بشه ظرفیتهای مورد نظر فعال خواهد شد (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۶خرداد).

نمایندگی رژیم در سازمان ملل در نیویورک نیز در واکنش به تصویب قطعنامه علیه رژیم در شورای حکام گفت: تصمیم کشور‌های غربی هم عجولانه و هم غیرعاقلانه بود و بی‌شک بر روند تعامل دیپلماتیک و همکاریهای سازنده، تأثیر مخربی می‌گذارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14fb65de-8717-49ff-a333-850dde63b494"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات