728 x 90

واکنش خامنه‌ای به درهم کوبیدن بشار اسد: در مقابل این حوادث، ما باید بیدار بشویم، ما باید حواسّ خودمان را جمع کنیم

خامنه ای
خامنه ای

خامنه‌ای: این حمله‌ی سحر دیشب به سوریه یک جنایت است! بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند! البتّه طَرْفی هم نخواهند بست، سودی هم نخواهند برد.

 

خامنه‌ای روز شنبه 25فروردین در جمع سران سه قوه و سایر سرکردگان نظام ولایت فقیه، در واکنش به تهاجم نظامی آمریکا و فرانسه و انگلستان به جنایت شیمیایی بشار اسد و همدستی نیروهای اشغالگر خلیفه ارتجاع با دیکتاتور سوریه گفت:

حضور ما در سوریه، در مقابله و مواجهه‌ی با تروریستهایی که آمریکا و عوامل آمریکا در منطقه به‌وجود آورده بودند، به این دلیل است. این‌که گفته بشود «جمهوری اسلامی ایران توسعه‌طلب است، می‌خواهد فلان‌جا را تصرّف کند»، اینها حرفهای مهمل و بی‌معنا و خلاف واقع و دروغی است؛ نه، ما قصد توسعه و نگاه توسعه‌طلبی به هیچ نقطه‌ای از دنیا نداریم؛ احتیاج هم نداریم.

 

[این حضور] به‌خاطر این است که در منطقه‌ی سوریه، در غرب آسیا، مقاومت در مقابل ظلم وجود داشت و وجود دارد؛ به این دلیل ما آنجا حضور پیدا کرده‌ایم. لذا ملاحظه می‌کنید که به توفیق الهی، [جبهه‌ی] مقاومت به برکت کمکهایی که شد و به برکت شجاعتی که داشتند نیر وهای سوری، توانستند بر تروریست‌های حمایت‌شده بلکه به‌وجودآمده‌ی به‌وسیله‌ی آمریکا و غربی‌ها و مزدورانشان در منطقه -مثل سعودی و اینها- غلبه پیدا کنند، آنها را شکست بدهند.

همان کسانی که دیروز از داعش آشکار و غيرآشکار حمایت می‌کردند، امروز ادّعا می‌کنند که در مقابله‌ی با آنها حضور داشته‌اند و آنها را شکست داده‌اند؛ آن هم بدروغ! چنین چیزی نیست، آنها هیچ دخالتی نداشته‌اند. در این نطقی که رئیس‌جمهور آمریکا(۵) همین چند ساعت قبل از این کرد، می‌گوید که «ما توانستیم داعش را در سوریه شکست بدهیم»؛ دروغ واضح و فاضح!

این حمله‌ی سحر دیشب به سوریه یک جنایت است!(۷) بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه(۸) و نخست‌وزیر انگلیس(۹) جنایتکارند و جنایت کردند! البتّه طَرْفی هم نخواهند بست، سودی هم نخواهند برد؛

در مقابل این حوادث، ما باید بیدار بشویم، ما باید حواسّ خودمان را جمع کنیم.

اینها مخالف [سلاح شیمیایی] نیستند؛ اینها به‌خاطر اهداف استعماری و دیکتاتوریِ بین‌‌المللیِ خودشان وارد اقدام می‌شوند و متّهم می‌کنند این و آن را به دیکتاتوری، [در حالی‌که] خودشان دیکتاتور بین‌المللی‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ef659dd-539b-4420-9b54-1eece3762d44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات