728 x 90

وال استریت ژورنال: گفتگوهای اتمی ایران تبدیل به تکرار دگرباره موارد ناخوشایند شده است

گفتگوهای اتمی  با ایران
گفتگوهای اتمی با ایران

بنا به گزارش وال استریت ژورنال ۲۲اردیبهشت درباره مذاکرات اتمی آمده است: همه چیز به وضعیت قبلی باقی می‌ماند و هرگز در مذاکره با تهران به پایان نمی‌رسد. نزدیک به پنج ماه از زمانی که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت تنها «هفته‌ها» برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران باقی مانده است، می‌گذرد. پیوستن مجدد به توافق معیوب همیشه ایده بدی بود، اما غرب با وجود شواهد فزاینده مبنی بر بیهوده و خطرناک بودن این تلاش هم‌چنان به امیدوار بودنش ادامه می‌دهد.

آخرین شواهد از جانب رافائل گروسی، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. آقای گروسی روز سه‌شنبه در پارلمان اروپا گفت: «ما در چند ماه گذشته توانستیم آثار اورانیوم غنی‌شده را در مکانهایی شناسایی کنیم که هرگز توسط ایران به‌عنوان مکانهایی که فعالیتی در آن انجام می‌شد اعلام نشده بود». «وضعیت خیلی خوب به‌نظر نمی‌رسد. ایران، در حال حاضر، نوع اطلاعاتی که ما به آنها نیاز داریم، ارائه نمی‌کند»... 

یک اکثریت قوی سنا، از جمله ۱۶ دمکرات، هفته گذشته با ۶۲ رأی موافق در برابر ۳۳ رأی، به قطعنامه‌ایی رأی دادند که می‌گوید هر گونه توافق با تهران باید به حمایت این کشور از تروریسم در خاورمیانه بپردازد و نباید تحریم‌های سپاه پاسداران را لغو کند. مورد دوم یکی از مطالبات کلیدی ایران و مورد منازعه در مذاکرات است.

این قطعنامه غیرالزام‌آور است، اما هشداری برای کاخ‌سفید است که یک توافق بد از نظر سیاسی و هم‌چنین استراتژیک یک امر بازنده‌یی [برای کاخ‌سفید] است. اگر ایران اجازه راستی‌آزمایی تعهدات قبلی خود را ندهد، در هیچ توافقی نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de8c634c-4005-4ee2-a8d3-709c7fd1b3ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات