728 x 90

وال استریت ژورنال: رژیم ایران بزرگترین تا‌ٔمین کننده تسلیحاتی شبه‌نظامیان در خاورمیانه، اوکراین و فراتر از آن محسوب می گردد

پهپاد ساخت رژیم آخوندی
پهپاد ساخت رژیم آخوندی

وال استریت ژورنال جمعه ۲۷بهمن، در گزارشی نوشت رژیم ایران به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان جهانی تسلیحات کم هزینه و با فناوری پیشرفته به شبه‌نظامیان در منطقه خاورمیانه، اوکراین و فراتر از آن است و به‌عنوان تهدیدی جدی محسوب می‌گردد.

در این گزارش آمده است رژیم ایران با فروش هزاران پهپاد در سال ۲۰۲۲ به روسیه عملاً صحنه نبرد در اوکراین را تغییر داده است و از طرفی به جمهوری اسلامی کمک کرد که حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه را، که حملات‌شان همزمان با جنگ اسراییل با حماس در غزه تشدید شده است را افزایش دهد.
وال استریت ژورنال در این گزارش به‌نقل از مقامات آمریکایی نوشت رژیم ایران به یکی از مهمترین صادر‌کننده تسلیحات از جمله پهپاد انتحاری شاهد، که از آن در روز ۸ بهمن، توسط نیروهای نیابتی عراقی خود در حمله علیه نیروهای آمریکایی که منجر به کشته شدن سه نظامی شد، استفاده کرده است.
در ارتباط با همین موضوع آمریکا روز پنجشنبه ۸ بهمن، اعلام کرد گارد ساحلی ایالات متحده بیش از ۲۰۰ بسته تسلیحاتی با مبدأ ایران و مقصد یمن را مصادره کرد.
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) که مسئول عملیات نظامی در خاورمیانه است اظهار داشت این محموله شامل قطعات موشک و شناورهای بدون سرنشین هدایت‌پذیر زیر آبی و سطحی است.
از طرفی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در تحقیقات خود که در ماه جاری میلادی منتشر کرده است اعلام کرد که مدل‌هایی از نوع پهپادهایی که منجر به کشته شدن سربازان آمریکایی را در اردن شد در بسیاری از جبهه‌ها، از جمله توسط شبه‌نظامیان حوثی‌یمن، شبه‌نظامیان عراقی که اسراییل را هدف قرار می‌دهند و توسط روسیه در جنگ علیه اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.
وال استریت ژورنال هم‌چنین نوشت سپاه پاسداران رژیم ایران که کنترل صنعت دفاعی را برعهده دارد برای حمایت از فعالیت‌های نیروهای نیابتی خود در خاورمیانه، از جمله حماس و حزب‌الله لبنان، سلاحهای رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7204a33-d0ea-4647-a548-c5501bc0f497"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات