728 x 90

وال‌استریت ژورنال خامنه‌ای را دیکتاتوری بیرحم و فاسد نامید

خامنه ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه ای ولی فقیه ارتجاع

وال استریت ژورنال خامنه‌ای را یکی از بدترین دیکتاتورها در خاورمیانه توصیف کرد و نوشت: بسیاری از آخوندها و افراد سپاه پاسداران بیرحم هستند. تظاهرات توسط طبقات فقیر و متوسط از دسامبر گذشته رژیم را ناآرام کرده است. آمریکا باید فشار را افزایش داده و حفظ کند تا جائیکه تناقضات عظیم داخلی، حکومت مذهبی را دچار گسست کند. دولت آمریکا باید به تلاش‌هایش برای متحد ساختن جهان علیه تجاوز رژیم ایران ادامه دهد.

 

وال استریت ژورنال در رابطه با سرکوب جوانان و مردم ایران توسط خامنه‌ای و رژیمش می‌نویسد: خامنه‌ای احتمالاً پیچیده‌ترین دیکتاتور مدرن در خاورمیانه است. بسیاری از ملایان و افراد سپاه پاسداران در حکومت، جنگ وحشتناک ایران-عراق را تجربه کرده‌اند. آنها بسا فراتر از شاه و ژنرال‌هایش قبل از انقلاب، بیرحم هستند.

 

وال استریت در نوشته‌اش که جمعه ۲۳آذرماه منتشر کرده است به هزینه میلیاردها دلار برای توسعه تسلیحات اتمی توسط رژیم ایران اشاره کرده است.

 

بنا‌ به گفتهٔ دیوید آلبرایت و اولی هاینونن، متخصصان تسلیحات اتمی، تهران برنامهٔ اتمی خود را بعد از تجاوز آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، آنطور که اطلاعات آمریکا با "اعتماد بالا" در سال ۲۰۰۷ مدعی شد و مقامات اوباما مستمراًً آن‌را تکرار می‌کردند، متوقف نساخت. توسعهٔ سانتریفوژهای پیشرفته حالا ارزانتر از گذشته است. هاینونن می‌گوید رژیم ایران مواد اتمی مورد نیاز قابل توجهی را به‌طور مخفی انبار کرده است.

اولی هاینونن می‌گوید: یکی از دردسر آفرین‌ترین ابعاد توافق اتمی اوباما عدم دسترسی به پرسنل، پرونده‌ها و سایت‌های مشکوک اتمی ایران است. این نقطهٔ کور بدون یک توافق، هنوز پابرجاست. رژیم آخوندی هنوز می‌تواند به توسعهٔ تکنولوژی اتمی ادامه دهد و سازمان سیا احتمالاً قادر به کشف آن نیست.

 

وال استریت می‌نویسد:آمریکا باید فشار را افزایش داده و حفظ کند تا جائیکه تناقضات عظیم داخلی ایران رژیم آخوندی را دچار گسست کند. یک اتفاق‌نظر جدید دو حزبی بر سر شیطان صفتی رژیم ملاها شرطی حیاتی است. دولت همچنین باید به تلاش‌هایش برای متحد ساختن جهان توسعه یافته علیه تجاوز رژیم ایران ادامه دهد.

آمریکا باید به‌صورت روشن‌تر وحشیگری رژیم در خارج و بیرحمی آن در داخل را برجسته کند. جنایات روحانی و وزیر خارجهٔ ایران محمدجواد ظریف به‌طور کامل افشاء گردد. تمایل رژیم به‌قتل مخالفان در خارج که در سال‌های ۱۹۹۰که اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور بود و کارچاق‌کن او روحانی در قدرت بودند اوج گرفت، دوباره در حال رشد است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/707328ef-58a6-4e2f-94ae-07f657859ff2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات