728 x 90

وال استریت ژورنال: برای تأمین امنیت دریای سرخ، نیروی دریایی رژیم ایران را غرق کنید

نیروی دریایی رژیم ایران در دریای سرخ
نیروی دریایی رژیم ایران در دریای سرخ

وال استریت ژورنال روز اول مرداد ۱۴۰۳ در مطلبی با عنوان «برای تأمین امنیت دریای سرخ، نیروی دریایی ایران را غرق کنید» نوشت: وقت آن رسیده است که خطوط تدارکاتی به حوثی‌ها را با الگو از دولت ریگان که تقریباً نیمی از نیروی دریایی ایران را در سال ۱۹۸۸ غرق کرد، قطع کنیم.
در این مطلب آمده است:
سه دولت متوالی ایالات متحده نتوانسته‌اند مشکل شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در یمن را حل کنند - شکستی که توسط پهپاد ساخت ایران که یک اسراییلی را در تل‌آویو در ماه جاری و در نزدیکی کنسولگری ایالات متحده کشته شد، نشان داد. علت اصلی این شکست آمریکا، فقدان اراده ناشی از ترس از این‌که رژیم ایران نیروهای نیابتی خود را بر روی ایالات متحده آزاد کند، بوده است.

وقت آن رسیده است که خطوط تدارکاتی به حوثی‌ها را با الگو از دولت ریگان که تقریباً نیمی از نیروی دریایی ایران را در سال ۱۹۸۸ غرق کرد، قطع کنیم. کما این‌که به حملات رژیم ایران به نفتکش‌ها خاتمه داد و ایران را واداشت برای پایان دادن به جنگ با عراق گام بردارد.
- حمله اخیر پهپاد حوثی به اسراییل نشان‌دهنده شکست کمپین در بازگشایی دریای سرخ و سیاست گسترده‌تر آمریکا در یمن است.
- یک استراتژی موفق باید عرضه تسلیحات به حوثی‌ها را قطع کند و نبرد را مستقیماً به ایران بکشاند.
- اسراییل باید تشخیص دهد که تواناییهای تحقیرآمیز حوثی به تنهایی موفق نخواهد شد. سعودی‌ها، اماراتیها و آمریکایی‌ها می‌توانند به این امر گواهی دهند. رژیم ایران هم‌چنان سریع‌تر از آن‌که داراییهای نظامی آنها نابود شود، حوثی‌ها را تأمین می‌کند.
- آلترناتیو برای آمریکا این است که ناو رژیم ایران را غرق کند. این خطر تشدید را به همراه دارد، اما تاریخ نشان می‌دهد که رژیم ایران به‌طور معمول هنگامی که مورد حمله باشد به عقب می‌نشیند. رژیم ایران در سال ۱۹۸۸ پس از آن‌که دولت ریگان تقریباً نیمی از نیروی دریایی آنرا غرق کرد، و در سال ۲۰۲۰ پس از آن‌که دولت ترامپ قاسم سلیمانی را به‌قتل رساند، که حملات تروریستی ایران را برای ماهها متوقف کرد، عقب‌نشینی کرد.

کلید پایان دادن به حملات حوثی به اسراییل و کشتیرانی تجاری این است که نگذاریم حوثیها چیزی را ذخیره کنند.
این مستلزم حمله به کشتی‌های رژیم ایران است که سلاحها را تأمین می‌کنند. این استراتژی خطراتی را به همراه دارد، اما شکست تنها استراتژی بدون ریسک است. ایالات متحده و اسراییل بیشترین ضرر را از ادامه محاصره دریای سرخ خواهند داشت. اگر آنها شروع به حفظ منافع خود نکنند، با شکستی مشابه شکست آمریکا در افغانستان مواجه خواهند شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe14753d-cfac-4df9-b917-f6e4a34b8d01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات