728 x 90

وال استریت ژورنال: ایران می‌گوید تولید اورانیوم بسیار غنی شده را افزایش داده است

اتمی رژیم ایران
اتمی رژیم ایران

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه دوم آذر نوشت: رژیم ایران می‌گوید تولید اورانیوم بسیار غنی شده را افزایش داده است. تهران می‌گوید افزودن به انبار کردن مواد نزدیک به تسلیحات خود در یک سایت اتمی را تشدید کرده است.
لورنس نورمن نوشت: مقامات رژیم ایران روز سه‌شنبه گفتند که این کشور تولید اورانیوم غنی‌شده نزدیک به تسلیحات را در تأسیسات هسته‌یی دوم در واکنش به انتقاد رسمی از تهران در هفته گذشته به‌دلیل عدم همکاری با آژانس انرژی اتمی سازمان ملل آغاز کرده است.
قطعنامه هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار آن شد که تهران به سؤالات آژانس در مورد آثار اورانیوم دست‌ساز یافت شده در ایران در سال‌های اخیر پاسخ دهد. این آژانس و مقامات غربی تهران را به سنگ‌اندازی در تحقیقات یا ارائه پاسخهای غیرمعتبر به سؤالات آژانس متهم کرده‌اند.
این تحقیقات به مانعی حیاتی در مسیر احیای توافق هسته‌یی تبدیل شده است. ایران اصرار دارد که تحقیقات آژانس به‌عنوان شرط بازگرداندن توافق متوقف شود. ایالات متحده و شرکای اروپایی‌اش این درخواست را رد کرده‌اند و گفته‌اند که تنها زمانی بسته می‌شود که آژانس تشخیص دهد که ایران کاملاً همکاری کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d136726-6121-4957-ba37-685391e098a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات