728 x 90

وال استریت ژورنال: ایران می خواهد به اسراییل حمله کند اما توان جنگ گسترده را ندارد و با بحران مشروعیت در داخل روبه‌رو است

حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران
حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه ۱۸ مردادماه نوشت: رژیم ایران می‌خواهد به اسراییل حمله کند اما توان جنگ گسترده را ندارد. تهران و متحدان آن برای درگیری کامل با اسراییل و ایالات متحده آماده نیستند.

رژیم ایران و متحدانش در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه قتل‌های منتسب به اسراییل در بیروت و تهران را با قدرت تلافی کنند، بدون این‌که آتش جنگی همه‌جانبه را که هیچ‌کدام از آنها نمی‌خواهند، برانگیزند.
- ایران و حزب‌الله تلاش می‌کنند در حملات خود باعث شروع یک جنگ گسترده نشوند.
- علی فضل‌الله یک استاد علوم سیاسی بیروت که با دستگاه حزب‌الله آشنا است می‌گوید نه حزب‌الله نه ایران خواهان یک جنگ گسترده نیستند.
- در حالی که رژیم ایران قبلاً اسراییل را به کشتن دانشمندان هسته‌یی در خاک خود متهم کرده بود، قتل هنیه در تهران به‌ویژه برای ایران شرم‌آور بود و ناتوانی این کشور در حفظ امنیت دوستان با ارزش را برملا کرد.
- با این حال، رهبران ایران با بحران مشروعیت در داخل روبه‌رو هستند، جایی که فشار به شهروندان با سخت‌گیریهای اخلاقی دشوار و با یک نزول اقتصادی مداوم بیشتر شده است.
- یک تابلو این است که ایران به تنهایی دست به حمله‌یی بزند کما این‌که در آوریل اینکار را کرد. تابلوی دوم این است که یک حمله هماهنگ بین شبه‌نظامیان را علیه اسراییل انجام بدهد.
- آمریکا در حال آمادگی به‌سر می‌برد اما معتقد نیست که ایران بتواند کمپین بزرگتر نظامی علیه اسراییل نسبت به حمله آوریل انجام بدهد.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd37dcd3-bd3f-496d-9106-33dc885028df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات