728 x 90

وال استریت ژورنال: اسراییل و حزب‌الله به جنگ تمام‌عیار نزدیکتر می‌شوند

حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو

وال استریت ژورنال روز ۱۵خرداد نوشت: اسراییل و حزب‌الله به جنگ تمام‌عیار نزدیکتر می‌شوند. حزب‌الله حملات پهپادی و راکتی خود را افزایش داده و تأسیسات مهم ارتش اسراییل را می‌زند. اسراییل نیز حملاتش را افزایش داده و سایت‌های حزب‌الله در عمق درهٔ بقاع لبنان و هم‌چنین مقامات ارشد نظامی این گروه را مورد هدف قرار می‌دهد. مقامات اسراییلی می‌گویند بدون یک آتش‌بس در غزه و توافق متعاقب آن با حزب‌الله که به نیازهای اسراییل پاسخ گوید، یک تهاجم محرز است.

یک عضو فراکسیون پارلمانی حزب‌الله در پارلمان لبنان، گفت: پیام اصلی در پشت عملیات‌های حزب‌الله این است که این گروه آماده یک جنگ تمام‌عیار با اسراییل است و بدون هیچ قانون یا محدودیتی خواهد جنگید...

 

ارتش اسراییل روز چهارشنبه ۱۵خرداد اعلام کرد، طی شب گذشته، جت‌های نیروی هوایی اسراییل اهداف حزب‌الله را در پنج نقطه مختلف در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

 

رئیس ستاد ارتش اسراییل اعلام کرد این کشور در حال تصمیم‌گیری در مورد حملات روزانه حزب‌الله به شمال اسراییل است. رئیس ستاد ارتش اسراییل با اشاره به حملات اخیر حزب‌الله به شمال این کشور که به آتش‌سوزیهای گسترده منجر شد گفت ما آماده هستیم تا به سمت تهاجم در شمال حرکت کنیم.

 

فرانس ۲۴ درباره تشدید درگیریها بین اسراییل و حزب‌الله خبر داد: نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل روز چهارشنبه از مرز شمالی این کشور با لبنان بازدید کرد و گفت اسراییل برای اقدام قوی در شمال آماده است.

نتانیاهو گفت: ما برای یک اقدام بسیار قوی در شمال آماده هستیم. به هر طریقی امنیت را به شمال باز خواهیم گرداند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e476871-7624-438b-9a10-e302b646a202"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات