728 x 90

وال استریت ژورنال: اروپائیها اعمال تحریم‌ علیه ایران را بررسی می‌کنند

نخست وزیر دانمارک
نخست وزیر دانمارک

روزنامه وال استریت ژورنال۱نوامبر ۲۰۱۸در مطلبی به قلم لارنس نورمن نوشت:

 

«دولت‌های اروپایی که به‌خاطر اتهامات جدید تو‌طئه‌های (رژیم) ایران در کشورهایشان تکان خورده‌اند و در عین در تلاش برای حفظ توافق اتمی سال ۲۰۱۵با ایران هستند، اکنون بعد از سالیان در حال بررسی اولین تحریم‌های هدفمند خود علیه تهران، هستند.

این بحثها بعد از آن صورت گرفت که دولت دانمارک روز سه‌شنبه مأموران اطلاعاتی ایران را متهم به توطئه برای قتل یکی از رهبران مخالف ایرانی در ماه سپتامبر کرد.

در اوایل امسال، مقامات فرانسوی به این نتیجه رسیدند که در اواخر ژوئن، تهران در پشت یک توطئه تهاجم به همایش گروه اپوزیسیون ایرانی در پاریس بوده است.

این اتهامات، رهبران اتحادیه اروپا را وادار می‌کند تا با مخمصه‌ای روبه‌رو شوند که تلاش کرده‌اند از آن دوری کنند: این‌که در عین مقابله با اقدامات ایران، چگونه از توافق اتمی حفاظت کنند!

دیپلمات‌های دانمارکی خواستار اقدام برای مجازات تهران شدند، درخواستی که از حمایت گسترده در جلسه روز چهارشنبه سفرای اتحادیهٔ اروپا برخوردار شد. حداقل ۸کشور از فراخوان دانمارک برای اقدام حمایت کردند. انگلستان و فرانسه جزو طرف‌هایی بودند که خواستار تحریم شدند.

ژان ایو لودریان، وزیرخارجه فرانسه گفت، با دانمارک همبستگی کامل دارد. چنین اقداماتی غیرقابل قبول هستند. ما باید به سختی به همراه متحدان اروپایی خود به این‌گونه اقدامات پاسخ دهیم.

نخست‌وزیر دانمارک لارس لوک راسموسن روز سه‌شنبه، به‌دنبال دیداری با ترزامی نخست‌وزیر انگلستان، در توییتی گفت با حمایت اتحادیهٔ اروپا “در مقابل ایران خواهیم ایستاد”.

بگفته دیپلمات‌ها، وزرای خارجه اتحادیه اروپا می‌توانند بحث گزینه تحریم‌ها را در جلسه بعدی در ۱۹نوامبر بکنند...

اروپا تحریم‌های مرتبط با توافق اتمی را در سال ۲۰۱۶معلق کرد اما هنوز دهها ایرانی را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و اتهامات تروریستی در لیست سیاه خود باقی نگاه داشته است...

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند که چنین مجازاتهایی می‌تواند چارچوبی برای تدابیر جدید علیه ایرانیها باشد.

در اغلب موارد نگرانی اروپائیان در مورد ایران بواسطه ترس از این‌که مجازات‌ها، دیپلماسی اتمی را تضعیف کند و به نفع سخت‌سران ایران تمام شود، کنار گذاشته شده است.

فرانسه دارائی‌های سرویسهای اطلاعاتی ایران را منجمد کرد و بعد از توطئه بمب‌گذاری در ماه ژوئن، بی‌سر و صدا برخی روابط دیپلماتیکش را با (رژیم ایران) قطع کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9fb2fd3-8662-4352-a135-413ba66e59d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات