728 x 90

واشنگتن پست: واکنش رژیم ایران به ویروس کرونا خطری برای جهان شده است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

واشنگتن پست در سرمقاله -۱۴اسفند۹۸ خود نوشت: واکنش رژیم ایران به ویروس کرونا تبدیل به خطری برای جهان شده است. ویروس کرونا آزمایشی برای هر حاکمیتی است که توانایی رهبران آنرا در به اجرا درآوردن اقدامات مقابله‌جویانه ضروری همزمان با حفظ اعتماد عمومی به چالش می‌کشد.

 

رژیم ایران در رابطه با کرونا سناریوی نگران‌کننده‌یی ارائه می‌دهد: رژیمی در حال انکار، مردمی بدبین و بی‌اعتماد به رژیم و شیوع بیماری سرایت کننده. ایران تبدیل به مرکز خطرناک شیوع ویروس کرونا نه تنها برای مردمش بلکه برای کل جهان شده است. به احتمال بسیار زیاد رژیم ایران تعداد مبتلایانی که در وضعیت حاد نیستند و می‌توانند دهها هزار نفر باشند را کم نشان می‌دهد.

 

واشنگتن پست افزود: ویروس کرونا در حال شیوع در زندان اوین است. مقام‌های رژیم ایران به‌خاطر تقویم سیاسی خود در رابطه با سالگرد انقلاب و انتخابات مجلس در ماه فوریه در اعلام هشدار در مورد شیوع ویروس کرونا کند عمل کردند در حالی‌که زمانبندی فوق هفته‌های حیاتی و تعیین‌کننده جهت نشان‌ دادن واکنش سریع برای مقابله با این ویروس بوده است. مرکز شیوع به‌نظر می‌رسد شهر قم بوده است.

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در میان کسانی که به ایران سفر کرده بودند افراد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی کرده‌اند که بیش از ۱۴۵مورد بوده است. عربستان روز دوشنبه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد. وی یک تبعه عربستان بوده که از ایران برگشته بود.

 

خبرگزاری رویترز روز ۱۴اسفند نوشت دولت انگلستان اعلام کرد: ۱۲نفر جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند که دو نفر از آنها اخیراً به ایران سفر کرده بودند.

قزاقستان ارائه خدمات به کشتی‌های مسافربری ایران در دریای خزر را متوقف کرد.

ارمنستان به مدت سه هفته مرزهایش را به روی ایران بست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ce1e7db-8363-4ebd-8948-ab60e4240059"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات