728 x 90

واشینگتن پست: کمیسرعالی حقوق بشر ملل‌متحد می‌گوید "احساس شرم دارد از دست می‌رود"

زید بن رعد الحسین
زید بن رعد الحسین

واشینگتن پست نوشت:‌ زید رعد الحسین، هفته گذشته، 37مین اجلاس شورای حقوق بشر را افتتاح کرد... و گفت: سرکوب دوباره مُد شده، حکومت امنیتی بازگشته، و آزادی‌های پایه‌یی در تمامی مناطق جهان عقبگرد داشته‌اند. همچنین احساس شرم دارد از دست می‌رود. نفرت‌پراکنان و نژادپرستان در اروپا در حال کنار انداختن هر گونه احساس شرم هستند.

بطور خاص، زید رعد الحسین تقصیر را از آن شورای امنیت ملل‌متحد دانست که بواسطه وتو اعضای ثابتش فلج شده است که آخرین آن توسط روسیه و چین در سوریه بوده است.

وی  گفت: این آنها هستند که باید در مقابل قربانیان پاسخ دهند. کمیسرعالی حقوق بشر ملل‌متحد به پیشنهاد فرانسه اشاره کرد که بکارگیری وتو در مواردی که دبیرکل ملل‌متحد مشخص می‌کند نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، و یا جنایات گسترده جنگی است را محدود می‌کند.  مهمترین نکته زید رعد الحسین در رابطه با نادیده گرفتن قساوت، تأثیر گسترده‌تر آن روی نظم بین‌المللی است...وی پرسید "چرا ما کار خیلی کمی برای متوقف کردن آنها انجام می‌دهیم؟"

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57ce57a7-964c-4806-87ba-cbb94189914a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات