728 x 90

واشنگتن پست: گودال‌های دفن برای ویروس کرونا در قبرستان بهشت معصومه چنان گسترده‌اند که از فضادیده می شوند

قبرستان بهشت معصومه
قبرستان بهشت معصومه

واشینگتن پست-۲۲ اسفند ۹۸: تصاویر ماهواره ای تصاویر ماهواره ای از قم در مجتمع بهشت معصومه دو گودال بزرگ را نشان می داد که طول هرکدام ۱۰۰ یارد بودند. این قبر ها برای دفن تعداد فزاینده قربانیان ویروس بودند

 

براساس فیلم ها ، تصاویر ماهواره ای و دیگر داده ها، تعداد افرادی که براثر ویروس از بین رفته اند بطور چشمگیری بیش از اعداد رسمی  است.

 

ابعاد گودال ها و سرعت کندن آنها نشاندهنده تغییر واضحی در شیوه های دفن کردن اجساد است

 

واشنگتن پست افزود: «۲روز بعد از این‌که ایران اولین بار موارد شیوع بیماری ویروس کرونا را اعلام کرد که یکی از بزرگترین شیوع بیماری در خارج از چین بود، شواهدی از فعالیت غیرمعمول در قبری نزدیک محل ظهور مبتلایان پیدا شد. در مجتمع بهشت معصومه قم حدود ۸۰مایلی جنوب تهران در ۲۱فوریه، کندن زمین بزرگی در بخش جدیدی شروع شد.

 

تصاویر ماهواره‌ای دو گودال بزرگ را نشان دادند که طول هر کدام ۱۰۰یارد بودند که از فضا قابل رویت بودند. بنا‌ به تحلیل کارشناسان به گواهی فیلم و اظهارات مقامات، این قبرها برای جا دادن تعداد فزاینده قربانیان ویروس در قم بودند.

دولت ایران هنوز تعداد کشته‌شدگان رسمی را برای قم منتشر نکرده است، در حالی که حدود ۱.۲میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

 

اما فیلمها، تصاویر ماهواره‌ای و دیگر داده‌ها از منابع آزاد از این گورستان، یک مجموعه بزرگ در شش مایلی شمال مرکز شهر را نشان می‌دهد که تعداد افرادی که در اثر ویروس از بین رفته‌اند، به‌طور چشمگیری بیش از اعداد رسمی است.

 

علاوه بر تصاویر ماهواره‌ای، فیلمهای ارسالی بر روی شبکه‌های اجتماعی از این قبرستان نشان‌دهنده ردیف‌های قبرهای اضافه شده در بهشت معصومه بوده و حاکی از آن است که به‌منظور قربانیان ویروس کرونا می‌باشند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16a94e60-ba28-4cff-9731-cde29d265b65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات